۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین جرائم نیروهای مسلح استان قزوین در حداقل آمار است
کد خبر: ۲۳۷۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رییس کل دادگستری استان قزوین:

جرائم نیروهای مسلح استان قزوین در حداقل آمار است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: جرائم در نیروهای مسلح استان در حداقل آمار است که باید این امر را حفظ و بسط دهیم.

جرائم نیروهای مسلح استان قزوین در حداقل آمار است

به گزارش صبح قزوین؛ جمال انصاری در مجمع سالیانه پیشگری از جرم ستاد نیروهای مسلح استان قزوین بیان داشت: آنچه که می تواند برای بررسی، واکاوی و پیشبرد امور نیروهای مسلح یا مجموعه های دستگاه قضایی اهمیت داشته باشد تدوین مبانی و مسائلی است تا نیروهای مسلح با تدابیر خوب فرماندهان ارشد و میانی و سایر فرماندهان به صلابت در امور برسند و اهداف و قابلیت های لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: موضع جرم یک مشکلی است که همه دنیا را درگیر کرده و کشوری نداریم که متأثر از این موضع ها نباشد در واقع همه نظام های حاکمیتی به هر شکلی در تدارک این امر هستند که بهترین ساز و کارها را برای پیشگری کنترل و کاهش علل مجرمانه انجام دهند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: جرم و تخلف چیزی جز هزینه و ممنوعیت دینی شرعی و قانونی به دنبال ندارد نتیجه جرائم از دست دادن نیروی انسان در هر کشوری است.

وی عنوان کرد: کشورهایی که ادعا دارند بیشتر درگیر هستند در تحقیقی که به تازگی انجام شده 25 درصد زندانیان دنیا را در آمریکا دارا هستند؛ ممکن است این کشورها اقداماتی را انجام دهند ولی هدف گذاری آنها محقق نشود در بهترین نظام های کنترلی دنیا که با این رویکرد روبرو هستند، احتمال برگشت افراد در ارتکاب جرم کم است از این رو سازمان قضایی نیروهای مسلح و دستگاه قضایی به دنبال این است که پیشگیری را در جامعه نهادینه کند، چراکه برخورد یک سیاست موقتی و مُسَکن است ولی آنچه که در پیشگیری به دست می آید در برخورد نداریم.

انصاری خاطرنشان کرد: با وصف شدیدترین و سخت ترین برخوردها بازهم در معرض ارتکاب جرم هستیم و افرادی هستند که بر خلاف هنجارها حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: تلاش های انجام شده ارزنده است به طوری که جرائم در نیروهای مسلح استان در حداقل آمار است که باید این امر را حفظ و بسط دهیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در نیروهای مسلح از دست دادن نیرویی که اطلاعات ذی قیمتی دارد هزینه بالایی دارد در نتیجه باید سازمان قضایی نیروهای مسلح به امر پیشگیری بیش از پیش توجه کند که از تلاش سازمان قضایی نیروهای مسلح و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان، لازم است تشکر کنیم.

وی اعلام کرد: باید به اجرای این فرایند کمک کنیم، پیشگیری یک فرصت است وقتی زمانش از دست برود دیگر قابل برگشت نیست.

منبع: روابط عمومی دادگستری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان