۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین تشکیلات قضایی استان قزوین ۴۵ درصد رشد داشته است
کد خبر: ۲۳۷۵۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

طی سه سال گذشته؛

تشکیلات قضایی استان قزوین ۴۵ درصد رشد داشته است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به مطالعات انجام شده و نیاز استان شاهد افزایش حوزه های قضایی بودیم تا روند کارها تسریع یابد که تاکنون در افزایش تشکیلات قضایی ۴۵ درصد رشد داشته ایم.

تشکیلات قضایی استان قزوین ۴۵ درصد رشد داشته است

به گزارش صبح قزوین؛ جمال انصاری در بازدید استاندار قزوین از دادگستری استان بیان کرد: دادگستری استان قزوین نسبت به انجام کارها به صورت منظم و مکانیزه اهتمام جدی دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در شورای حل اختلاف ما تنها استانی هستیم که به صورت کامل پرونده ها را ثبت مکانیزه می کنیم و همچنین در مجموعه دادگستری استان همه مکاتبات اداری به صورت مکانیزه انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: امروز دستگاه قضایی در استان قزوین در حوزه فناوری یکی از استان های پیشتاز است و خوشبختانه خلا جدی در کار سیستمی نداریم و در ارزیابی های انجام شده در زمینه میانگین زمان پرونده ها، به لحاظ کاهش این زمان جزو 14 استان آخر کشور هستیم.

وی عنوان کرد: طی سه سال گذشته در دادگستری استان قزوین تحولات خوبی رخ داده است؛ علیرغم سیاست قوه قضاییه در محدودیت گسترش بی حد و مرز حوزه های قضایی، با توجه به مطالعات انجام شده و نیاز استان شاهد افزایش حوزه های قضایی بودیم تا روند کارها تسریع یابد که تاکنون در افزایش تشکیلات قضایی 45 درصد رشد داشته ایم، همچنین 150 پست قضایی استان به 300 پست و 800 پست اداری به یک هزار و 300 پست ارتقا یافته است.

انصاری اعلام کرد: طی یک تا دو ماه اخیر، 400 نفر استخدامی داشتیم که به مجموعه نیروهای خود اضافه می کنیم و همچنین طی سه سال گذشته تعداد قضات از 120 به178 قاضی رسیده است.

وی تصریح کرد: بررسی آماری پرونده ها نشان می دهد از سال 89 تا بهمن ماه سال جاری تعداد پرونده ها در سرجمع آماری 55 درصد کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: رویکرد دادگستری استان بر این است که تنش ها در استان کم شود؛ همکاران قضایی استان افرادی آگاه به امور سیاسی هستند ولی ما به هیچ وجه در این امور وارد نمی شویم، از سویی ما با همه طیف های سیاسی مرتبط هستیم چراکه دستگاه قضایی محل رجوع همه اقشار مردم است و ما موظف هستیم که اجازه تعرض به کسی را ندهیم.

وی یادآور شد: دیدگاه ما یک دیدگاه تعاملی است و چنین می اندیشیم که باید همواره در این مسیر حرکت کنیم و برای ما پیشرفت استان مهمترین رکن است البته این پست ها و مسئولیت ها موقتی است ولی تلاش می کنیم کارنامه عملکرد مناسبی داشته باشیم تا مردم از ما راضی باشند.

منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان