۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین شورای حل اختلاف قزوین رتبه پنجم مصالحه کشور را کسب کرد
کد خبر: ۲۲۹۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس شوراهای حل اختلاف استان:

شورای حل اختلاف قزوین رتبه پنجم مصالحه کشور را کسب کرد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: سال گذشته شوراهای حل اختلاف استان قزوین در بحث مصالحه مقام پنجم کشوری را کسب کرد.

شورای حل اختلاف قزوین رتبه پنجم مصالحه کشور را کسب کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بیژن شیبانی رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین شب گذشته(شنبه) در مراسم تجلیل از قضات نمونه و اعضای شعب، دبیران و کارکنان نمونه ستادی شوراهای حل اختلاف استان بیان کرد: سال جاری تعداد پرونده های وارد شده به شوراهای حل اختلاف 53 هزار و 720 فقره بوده که از این تعداد 53 هزار و 600 فقره پرونده های مختومه هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته 38 درصد از پرونده ها ی قابل مصالحه منجر به سازش شد و طی 10 ماهه سال جاری نیز 33 درصد از پرونده های قابل مصالحه به سازش ختم شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته شوراهای حل اختلاف استان قزوین در بحث مصالحه مقام پنجم کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: یکی از مسائلی که در شورا به آن توجه می شود، بحث آموزش است که در آموزش مقام اول و در پرونده های مختومه موفق به کسب مقام چهارم کشوری شده ایم.

شیبانی صلح و سازش را یکی از رویکردهای اساسی شورای حل اختلاف دانست و توضیح داد: برای افزایش سازش در پرونده های مصالحه از افراد معتمد استفاده می شود البته ما تلاش می کنیم تا فرهنگ گذشت و سازش را در میان اقشار مختلف جامعه تبیین و تشریح کنیم.

وی اعلام کرد: قانون آیین دادرسی مدنی در موارد 178 الی 193 قواعد و ضوابط صلح و سازش را تعیین کرده است که در ماده 178 این قانون اعلام می‌دارد: در مرحله‌ای از دادرسی مدنی، طرفین می‌توانند دعوای خود را به طریق سازش خاتمه دهند که این ضوابط در مواردی که اعلام شده صورت‌بندی و مندرج است که یا به صورت رسمی یعنی با سند رسمی در دفتر‌خانه اسناد رسمی، صلح و سازش خود را ثبت کنند یا در جلسه دادگاه اعلام سازش می‌کنند و در صورت جلسه دادگاه قید و به امضای طرفین می‌رسد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: دستگاه قضا با هدف توجه تخصصی و جدی تر به موضوع صلح و سازش اقدام به تأسیس شورای حل اختلاف کرده است که این شوراها با حضور افراد معتمد، تلاش دارد تا فضای اختلاف ها و تنازعات جامعه را به سمت صلح و آشتی هدایت کند.
عزت از مهمترین ویژگی‌های جامعه اسلامی است
در ادامه دادیار دادسرای انتظامی قضات با بیان اینکه عزت از مهمترین ویژگی‌های جامعه اسلامی است؛ گفت: جامعه ای که عزت نفس را از دست دهد نفاق و ریا آن را فرا می گیرد.

درویش افزود: جامعه بدون عزت هویت دینی و اصالت خود را از دست می دهد.

در این مراسم از 59 نفر از قضات نمونه، اعضای شعب، دبیران و کارکنان نمونه ستادی شوراهای حل اختلاف استان تجلیل شد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان