۱۱/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۲۸ دوشنبه

صبح قزوین ایران دارای بالاترین سرعت کاهش نرخ تلفات حوادث رانندگی است
کد خبر: ۲۲۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رییس جمهوری:

ایران دارای بالاترین سرعت کاهش نرخ تلفات حوادث رانندگی است

تهران - رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای بالاترین سرعت در کاهش نرخ تلفات حوادث رانندگی است.

 ایران دارای بالاترین سرعت کاهش نرخ تلفات حوادث رانندگی است
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایرنا، محمود احمدی نژادˈ عصر امروز چهارشنبه در آیین اختتامیه هشتمین همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) افزود: اتفاق بزرگی در کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور افتاده است.
احمدی نژاد با بیان این که اوایل دهه 90 با حدود یک چهارم تردد کنونی تعداد تلفات و مجروحان بالا بود اظهار داشت: اما در سال های 90 و 91 با وجود چند برابر شدن تردد وسایل نقلیه، کاهش تعداد تلفات و مجروحان را شاهد هستیم.
رییس قوه مجریه با یادآوری این که حدود هفت - هشت سال قبل آمار تلفات رانندگی در ایران از آسیا بالاتر بود، اضافه کرد: اما اکنون از متوسط نرخ تلفات ناشی از حوادث رانندگی در دنیا پایین تر هستیم.
احمدی نژاد با اشاره به اعطای نشان خدمت به سردار مومنی رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در قانون اساسی ما پیش بینی شده که نشان ها باید توسط رییس جمهوری اعطا شود و این موضوع چند معنا دارد.
وی با بیان این که معنای نخست آن این است که اعطای نشان توسط رییس جمهوری قدرشناسی ملت ایران از خادمان است، افزود: این اقدام تشکر از کسانی است که برای اعتلای این کشور و ملت تلاش و فداکاری می کنند.
رییس جمهوری با یادآوری این نکته که ملت ایران همواره قدرشناس بوده و امروز هم بیش از همیشه قدرشناس است، گفت: ملت امروز همه امور را زیر نظر دارند.
احمدی نژاد دلیل دوم اعطای نشان خدمت را این گونه توضیح داد: در هر بخشی مسیر رسیدن به قله های عزت، همین راهی است که عزیزان نشان اعطا شده، طی کرده اند.
رییس شورای عالی امنیت ملی اعطای نشان را یک کار نمادین خواند و افزود: درست است که خدمات بسیار برجسته ای تحت مدیریت سردار مومنی به ملت ایران تقدیم شده اما معلوم است که وی به نمایندگی از همه خادمان و تلاش گران راهور ناجا این نشان را دریافت کرده است.
احمدی نژاد تصریح کرد: اعطای نشان خدمت به سردار مومنی، در واقع قدر شناسی از همه تلاش گران مجموعه پلیس راهور است و من صمیمانه از همه آنها قدردانی می کنم.
به گفته وی اگر شرایط اقتضا می کرد و امکانات اجازه می داد باید به همه کارکنان راهور ناجا نشان اعطا و از تک تک آنها قدردانی می شد.
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در اختتامیه هشتمین همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهور ناجا گفت: همه می دانند که اصلاح شبکه جاده ای کاری زمان بر و هزینه بر است، مگر می توان به سادگی هزار کیلومتر آزاد راه ساخت؟ احمدی نژاد توضیح داد: با یک کار علمی و تحلیل درست، همکاران ما در مجموعه نیروی انتظامی، راهداری، راهسازی، اورژانس، هلال احمر و همه به این نتیجه رسیدند که در گام نخست کاری کنند تا زودتر به نتیجه برسد و آن هم کنترل رفتار رانندگان بود.
به گفته وی اکنون پس از هشت سال متوجه می شویم که این راهبرد و تصمیم درست بود زیرا فرهنگ سازی و کنترل انجام شد و آموزش های لازم نیز ارایه گردید که امروز نتیجه آن را شاهدیم.
رییس جمهوری اضافه کرد: طی سال های 70 تا 80 به طور متوسط به ازای هر یک کشته در صحنه تصادف، سه نفر نیز در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دادند اما این رقم از سال 80 به بعد کاهش یافت و به ازای هر کشته در صحنه تصادف، یک مجروح جان خود را در حین انتقال به مراکز درمانی یا در بیمارستان از دست می دهد.
احمدی نژاد تصریح کرد: نجات یک نفر در حادثه رانندگی به معنای نجات تمام بشریت است و این کار بسیار ارزشمند در نیروی انتظامی اتفاق افتاده است.
وی با اشار به این که بین کار خدایی و غیر خدایی تفاوت وجود دارد اضافه کرد: کاری که صادقانه برای خدا انجام می شود با عملی که نیت های دیگری دارد متفاوت است.
رییس جمهوری ادامه داد: اگر هشت سال قبل می گفتیم قرار است چنین کاهشی در نرخ تلفات حوادث رانندگی داشته باشیم کسی باور نمی کرد اما در دستگاه مناسبات الهی بسته به میزان اخلاصی که وجود دارد نتیجه بدست می آید.
احمدی نژاد خطاب به کارکنان و مدیران پلیس راهور ناجا گفت: به نظر من خدا به کار شما برکت داده زیرا در هر بخشی از کشور که با روحیه ایمانی و اخلاص کار انجام شده، نتیجه خوبی بدست آمده است همان گونه که در حوزه فناوری نیز اینگونه است.
وی با یادآوری رتبه اول ایران در سرعت رشد علمی اظهار داشت: فعالان حوزه علمی و فناوری با اخلاص در حال تلاش هستند به همین دلیل هر روز شاهد یک دستاورد جدید و مهم هستیم.
رییس جمهوری در پایان اظهار امیدواری کرد که انشاالله هر روز شاهد پیشرفت کشور و افتخار آفرینی نیروی انتظامی باشیم.
سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، محمد شریف ملک زاده رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مصطفی محمد نجار وزیر کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان