۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین تا شرایط مطلوب در محیط دانشگاهی فاصله زیادی داریم
کد خبر: ۲۱۷۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام باریک بین در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین:

تا شرایط مطلوب در محیط دانشگاهی فاصله زیادی داریم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مدعی نیستیم که وضعیت دانشگاه ها مطلوب و ایده آل است و باید بدانیم تا رسیدن به آن شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

تا شرایط مطلوب در محیط دانشگاهی فاصله زیادی داریم
به گزارش صبح قزوین، مراسم تقدیر از زحمات دکتر عبدالعلی آل بویه لنگرودی رئیس سابق و معارفه دکتر سید ابولحسن نائینی، سرپرست جدید دانشگاه بین المللی امام خمینی، صبح امروز، با حضور فریدون مشاور ارشد وزیر و مدیرکل دفتر وزارت علوم، آیت الله باریک بین، امام جمعه قزوین و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، روزبه استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس، ایوب رحیمی معاون سیاسی استاندار، حجت الاسلام عابدینی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، سایر مسئولین استانی، استادان، دانشجویان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم آیت الله باریک بین به نقش مهم و حساس دانشگاه ها در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر و تحول زیادی داشته اند چرا که قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه ها مراکز تربیتی نیروهای خدمتگزار استثمارگران و رژیم وابسته به بیگانگان بود.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: البته نیروهای مومن به استقلال این میهن، چه دانشجویان و چه اساتید که بخاطر آن جو خفقان کاری نمی توانستند انجام دهند ولی در این زمینه فعالیتهایی در زمینه پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، فعالیت های شایانی را انجام دادند.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در آغاز انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها تحول اساسی صورت گرفت و حرکت رو به جلو دانشگاه ها با تربیت نیروهای متعهد و علاقه مند به این کشور صورت پذیرفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به وضعیت مطلوب دانشگاه ها اشاره و بیان داشت: مدعی نیستیم که وضعیت دانشگاه ها مطلوب و ایده آل است و باید بدانیم تا رسیدن به آن شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی حرکت علمی دانشگاه ها را یک حرکت خوب دانست و افزود: آنچه مهم است حرکت اصلاح شده دانشگاه هاست ولی باید تلاش کنیم که این ثمرات نصیب جامعه ما شود.
آیت الله باریک بین یادآور شد: خوشبختانه جهت حرکت دانشگاه ها خوب است که امیدواریم با تلاش اساتید و دانشجویان، حرکت علمی و فرهنگی دانشگاه ها را به وضع مطلوب برسانیم.
وی به نقش دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در کشور اینچنین اشاره کرد: در زمان تاسیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، خیلی از شهرهای مختلف کشور کاندیدای تاسیس آن بودند که خوشبختانه به دلیل موقعیت مناسب و برجسته شهر قزوین و با پیشینه گران سنگ علمی، این دانشگاه در شهر قزوین تاسیس شد.
نماینده مقام معظم رهبری ادامه داد: علی رغم اقدامات مفید و تلاش های ارزنده صورت گرفته توسط مدیران این دانشگاه در طول این چند سال به دلایل مختلف آن طور که به نام و نشان امام راحل و موقعیت استان شاهد رشد و تعالی این دانشگاه نبودیم.
وی ضمن قدردانی از سرپرست قبلی و آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید این دانشگاه بیان کرد: باید از زحمات دکتر آل بویه تشکر نموده و به دکتر نائینی بخاطر تصدی بر این دانشگاه در زمان دولت یازدهم تبریک  بگوییم که امیدواریم  با تلاش و همکاری مسئولین عزیز شورای عالی انقلاب و وزارت علوم و نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) بتوانیم این دانشگاه را به جایگاه حقیقی آن برسانیم.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان