۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین تاسیس باشگاه مثبت در قزوین
کد خبر: ۲۱۷۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل بهزیستی استان قزوین خبر داد؛

تاسیس باشگاه مثبت در قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال باشگاه مثبت با هدف جذب و توانمندسازی افراد HIV مثبت در قزوین تاسیس شده است.

تاسیس باشگاه مثبت در قزوین
به گزارش صبح قزوین، حسین افشار مقدم مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: جذب، توانمندسازی و آشنائي افراد اچ اي وي مثبت با يكديگر و ارائه آموزشهاي شغلي و مهارتي به آنان از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی باشگاه‌ مثبت در قزوین بوده است.
وی با بیان اینکه ارائه خدماتي كه در مراكز بهداشتي و درماني به افراد مبتلا به اچ اي وي وجود ندارد، ولی این افراد به آنها نياز دارند، ابراز داشت: این افراد می‌توانند با عضو شدن در باشگاه مثبت از خدمات این موسسه در راستای توانمند شدن و حفظ سلامت خود استفاده کنند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه ارائه خدمات در زمينه جسمي به افراد اچ اي وي از جمله خدمات باشگاه مثبت است، بیان کرد: هدف ارائه این خدمات ارتقاء سطح سلامت جسمي افرادی كه با اچ اي وي و ايدز زندگي مي‌كنند.
این مسئول ادامه داد: این خدمات شامل پايبندي به درمان آگاهي در مورد غفلت‌هاي همراه با تغذيه، سبك زندگي، آزمايش‌هاي دوره‌اي، مقاومت داروئي، آگاهي در مورد درمان، عوارض درمان و نظاير اين‌ها است.
وی ارائه خدمات در زمينه سلامت روان به افراد اچ اي وي از دیگر خدمات باشگاه مثبت برشمرد و اظهار داشت: این باشگاه به این افراد خدماتي مانند مشاوره پيش و پس از تشخيص، استفاده از باورهاي ديني، آشكارسازي وضعيت ابتلا، تقويت وابستگي‌هاي اجتماعي و گروهي، شيوه مواجه با انگ و تبعيض، شرمندگي، اعتياد، افسردگي، عوارض رواني عفونت و مرگ ارائه می‌دهد تا آنان کمتر دچار تهدیدهای این بیماری در جامعه شوند.
افشار مقدم با اشاره به اینکه ارائه خدمات در زمينه خانواده به افراد اچ اي وي از خدمات دیگر باشگاه مثبت است، بیان کرد: هنگامي كه فردي به این عفونت مبتلا مي‌شود، تاثيرات قابل توجهي روي روابط او با ساير اعضاي خانواده می‌گذارد.
این مسئول افزود: باشگاه یاد شده مي‌تواند با حمايت از خانواده افراد اچ اي وي مثبت و جلب مشاركت آنان، ‌به اين افراد و خانواده‌هاي آنان كمك‌های بسزایی كنند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه باشگاه مثبت تحت نظارت بهزیستی استان قزوین فعالیت می‌کند، یادآور شد: اکنون این باشگاه به بخش خصوصی موسسه همياران سلامت روان مينودر واگذار شده است.
منبع: روابط عمومی بهزیستی استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان