۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۷ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌ایم/ درب کارخانه را به رویمان بسته‌اند
کد خبر: ۲۱۶۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۳ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

کارگران کارخانه "کاربن لد" تاکستان:

۷ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌ایم/ درب کارخانه را به رویمان بسته‌اند

برای دومین روز متوالی کارگران کارخانه کاربن‌لد برای دومین روز متوالی پشت درب ورودی محل کار خود سرگردان ماندند و این در حالی است که آنها ۷ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

۷ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌ایم/ درب کارخانه را به رویمان بسته‌اند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، کارگران شرکت کاربن لد تاکستان از روز یکشنبه تاکنون به نشانه بلاتکلیفی در پشت درب ورودی کارخانه اجتماع اعتراضی برپا کردند و از آنجایی که این ماجرا در روز دوشنبه نیز تکرار شد، از طریق نمایندگان اداره کار درب‌های بسته شده کارخانه به روی معترضان گشوده تا اجتماع صنفی مورد نظر به محوطه کارخانه منتقل شود.
این کارگران که تعداد آنها در حدود 150 نفر است در سه واحد تولیدی به ساخت کاغذ کربن، کاغذ چاپگر مشغول کارند؛ از ابتدای ماه جاری (شنبه اول آبان) نتوانستند در محل کار روزانه خود حاضر شوند.
از قرار معلوم کارفرمای این مجموعه به دلایلی که هنوز برای کارگران روشن نیست، درب ورودی کارخانه را به روی ورود کارگران بسته است.
کارگران حاضر در این اجتماع صنفی می‌گویند که آنها هنوز بابت 7 ماه مزایای مزدی، عیدی و پاداش سال 94، حقوق بن سال‌های 91 و 92 طلبکارند و در شرایطی که منتظر وصول طلب خود بودند، با درب‌های بسته محل کارشان روبرو شدند.
این کارگران مدعی هستند که با وجود مشکلات اقتصادی شرایط تولید آنها مناسب بوده است و هنوز از اقدامی که توسط کارفرما برای بستن درب‌های کارخانه صورت گرفته است متعجب هستند.
از آنجا که کارفرمای آنها در همین محل استقرار کارگاه‌ها‌ی آنها یک کارگاه جوراب بافی را نیز اداره می‌کند، به دنبال بسته شدن درب ورودی کارخانه، حدود 40 کارگر شاغل در این کارگاه جوراب بافی نیز فعلا امکان حضور در محل کارشان را ندارند.
انتهای پیام/3009
منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان