۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین پرونده قتل پس از هفت سال در قزوین با مصالحه پایان یافت
کد خبر: ۲۱۰۹۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پرونده قتل پس از هفت سال در قزوین با مصالحه پایان یافت

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: با تلاش مستمر کارکنان شورای حل اختلاف استان، پرونده قتلی پس از هفت سال به مصالحه و سازش منجر شد.

پرونده قتل پس از هفت سال در قزوین با مصالحه پایان یافت
به گزارش صبح قزوین، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تلاش مستمر کارکنان شورای حل اختلاف استان، پرونده قتلی پس از هفت سال به مصالحه و سازش منجر شد.
بیژن شیبانی روز چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت پایان رسیدگی به پرونده قتل که به مصالحه انجامید در محل شورای حل اختلاف استان گفت: یکی از فعالیتهای خداپسندانه شوراهای حل اختلاف کمک به مصالحه در پرونده هایی است که شرایط سازش را دارند که در این میان با وساطت انسان های خیر و نیکوکار بستر لازم برای جلب رضایت شاکیان پرونده ها فراهم می شود.
وی افزوید: یکی از پرونده ها که امروز به پایان خوش مصالحه انجامید مربوط به پرونده قتلی است که بین دو پسرعمو رخ داده بود و سرانجام منجر به مصالحه شد و قاتل از حکم اعدام رهایی یافت.
وی در تشریح این پرونده اظهارداشت: این قتل در سال 85 در بخش خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان رخ داد که در اثر آن دو خانواده ای که ارتباط مطلوب و نزدیکی با هم داشتند با یکدیگر درگیر شدند و قاتل"غ"پسر عموی خود به نام "ا غ" را در باغ پدری در حادثه ای با اسلحه شکاری به قتل می رساند.
شیبانی گفت: بر اثر وقوع این قتل پرونده ای در شعبه کیفری قزوین تشکیل شد پس از بررسی پرونده، حکم قصاص در خصوص قاتل صادر شد که با نظر رئیس کل دادگستری استان و شورای حل اختلاف در سال گذشته به واحد مصالحه قتل شورای حل اختلاف ارجاع شد.
رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین یادآورشد: پس از ارجاع این پرونده به شورای حل اختلاف استان تلاش شد ضمن ملاقات حضوری با اولیاء دم زمینه جلب رضایت از اولیاء دم فراهم شود.
وی افزود: با تلاش کارکنان این شورا امسال خوشبختانه خانواده مقتول به بخشش قاتل رضایت دادند.
شیبانی گفت: با راه اندازی واحد مصالحه در شورای حل اختلاف تاکنون 14 پرونده قتل به سازش منجر شده است.
همچنین در سال جاری با تلاش شورای حل اختلاف استان قزوین سه پرونده به مصالحه ختم شده است.
منبع: روابط عمومی دادگستری قزوین انتهای پیام//7008/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان