۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین آتش سوزی در محوطه شرکت هفت الماس قزوین+تصاویر
کد خبر: ۲۰۵۹۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

حوادث

آتش سوزی در محوطه شرکت هفت الماس قزوین+تصاویر

آتش سوزی گسترده ضایعات در محوطه شرکت هفت الماس بدون بروز خسارت جانی با تلاش آتش نشانان پیش از گسترش و سرایت به اطراف مهار و خاموش شد.

آتش سوزی در محوطه شرکت هفت الماس قزوین+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين اظهار کرد: آتش سوزی گسترده ضایعات در محوطه شرکت هفت الماس بدون بروز خسارت جانی مهار شد.

وی در ادامه افزود: پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی قزوین به سرعت نیروهای عملیاتی سه ایستگاه آتش نشانی 1، 2 و 7 قزوین، آتش نشانی الوند، شهر محمدیه و شهرصنعتی را به همراه چندین دستگاه خودرو سنگین، لودر و تانکر آبرسان، به لاین شمالی اتوبان تهران مقابل شهر محمدیه رهسپار کرد. 

این مسئول بیان کرد: محل حریق در فضای روباز دپوی ضایعات شرکت( به مساحت بیش از دو هزار متر مربع)بوده که مواد قابل اشتعال و ضایعات نگهداری شده در این قسمت به صورت گسترده طعمه حریق گشته بود.
وی با اعلام اینکه هنگام رسیدن آتش نشانان قزوین نیروهای عملیاتی آتش نشانی محمدیه و الوند و شهر صنعتی در محل حادثه حضور داشتند، ابراز کرد: به علت نزدیکی محل حریق با سوله‌های شرکت و جلوگیری از سرایت حریق به سایر قسمت‌ها آتش نشانان به محض رسیدن به محل با استفاده از تجهیزات مخصوص و لوله‌های آبرسانی از چندین سمت خود را به کانون آتش سوزی رساندند و مشغول مهار و فرونشاندن آتش سوزی شدند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه دود ناشی از این آتش سوزی از فواصل دور کاملا قابل رویت بود، تصریح کرد: آتش نشانان با تلاش فراوان این آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند و از سرایت آن به سایر قسمت‌ها جلوگیری کردند.
شایان ذکر است در این عملیات هماهنگی خوب آتش نشانی‌های محمدیه، قزوین، الوند، شهر صنعتی و نیروهای HSE کارخانه هفت الماس کاملاً مشهود بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و تنها یکی از آتش نشانان در حین عملیات دچار دود گرفتگی جزئی شد که با حضور امدادگران اورژانس به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفت.

پایان پیام /2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان