۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین نرخ بیکاری در استان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است
کد خبر: ۲۰۵۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت: ۱۶:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین:

نرخ بیکاری در استان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است

عباسعلی درافشانی بیان کرد: نرخ بیکاری در استان در سال ۹۴ به میزان در کشور ۱۱ درصد و در قزوین ۱۱.۷ درصد بود، آمارها نشان می‌دهد نرخ بیکاری در استان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است که این موضوع عاملی برای توسعه یافتگی قزوین می‎باشد.

نرخ بیکاری در استان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، عباسعلی درافشانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه تکلیف دولت پیگیری برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در استان است، اظهار کرد: کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری از اردیبهشت 94 با هدف رفع موانع تولید در استان‌ها شکل گرفت.
وی در ادامه افزود: در این کارگروه تصویب شده است که نباید هیچ شرکت و واحد تولیدی به دلیل بدهی بانکی و انجام نشدن تعهدات نهادها تعطیل شود و در این مدت 16 جلسه اصلی و 182 جلسه فرعی برگزار شده که با 570 مصوبه توانسته است مشکلات 384 واحد تولیدی را حل کند.
این مسئول با بیان اینکه بیش از 95 درصد مصوبات ستاد تسهیل استان عملیاتی و اجرا شده است، عنوان کرد: این گروه با هدف خروج استان از رکود تشکیل شده و معاونت اقتصادی استانداری و دفاتر زیرمجموعه آن به عنوان یک کلینیک برای حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری انجام وظیفه می‌کند تا مشکلات آنها برطرف شود.
وی ادامه داد: مشکلات 384 واحد تولیدی به دلیل بدهی آب، برق، گاز و امور مالیاتی و بدهی تامین اجتماعی و محیط زیست و سیستم بانکی بود که با استفاده از ظرفیت قانونی تسهیل مشکلات آنها رفع شد.
درافشانی از راه اندازی کمیته حمایت قضایی از تولید در استان خبر داد و گفت: گاهی مشکلات واحدهای تولیدی در سیستم‌های قضایی با مشکلاتی روبرو بود که برای رفع آنها این کمیته با حضور کارشناسان قضایی در فضای تولید برگزار می‌شود تا برای بنگاه‌های اقتصادی مشکلات طولانی شدن رسیدگی‌ها رفع شود.
وی اذعان کرد: ستاد تنظیم بازار کارگروه دیگری است که برای هماهنگی در عرضه کالا، قیمت گذاری و ذخیره کالاهای اساسی مردم راه اندازی شد و با شناسایی اقلام پرمصرف مردم تنظیم بازار انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین با اشاره به نرخ تورم در 5 سال اخیر بیان کرد: در سال 90 تورم در کشور 22 درصد و در قزوین 22 درصد، سال 91 در کشور 21 درصد و در استان 34 درصد، سال 92 تورم در کشور 35 درصد و در قزوین 39 درصد، سال 93 تورم در کشور 16 درصد و در استان 14.2 درصد و سال 94 تورم در کشور 12.6 درصد و در قزوین 10.6 درصد بود.
درافشانی با بیان اینکه نرخ تورم در استان از متوسط کشوری نیز پایین تر است، عنوان کرد: خردادماه امسال نرخ تورم در کشور 9.5 درصد و در قزوین 9.3 درصد بود.
وی اضافه کرد: تورم ارتباط تنگاتنگی با بیکاری دارد و نرخ بیکاری در استان در سال 94 به میزان در کشور 11 درصد و در قزوین 11.7 درصد بود، آمارها نشان می‌دهد نرخ بیکاری در استان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است که این موضوع عاملی برای توسعه یافتگی قزوین می‎باشد.
این مسئول از تدوین سند اشتغال استان خبر داد و گفت: برای برنامه 5 ساله آینده 100 هزار فرصت درنظر گرفته شده که هرسال 20 هزار فرصت شغلی باید ایجاد شود.
وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی در استان یک بسته حمایتی از سوی دولت به قزوین اختصاص یافته است، این بسته به میزان 480 میلیارد تومان برای راه‌اندازی 460 واحد تولیدی که دارای مشکل نقدینگی هستند درنظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین ابراز کرد: استان قزوین دارای 3100 واحد صنعتی کوچک و متوسط است که تا به امروز 1442 بنگاه اقتصادی در استان برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: از 460 واحد تولیدی غیرفعال برای دریافت تسهیلات 315 واحد آن مورد تائید قرار گرفته‌اند و 290 واحد نیز به بانک معرفی شده که انتظار ما این است که این 290 واحد مورد تائید بانک قرار بگیرند.
درافشانی در پایان گفت: از این 290 واحد تا به امروز 2 واحد به عقد قرارداد منجر شد و به دلیل اینکه بیشتر این طرح‌ها با حضور نماینده بانک تصویب شده است انتظار ما عقد قرارداد به همه این واحدهاست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان