۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین وصول مطالبات از دولت بزرگترین دغدغه ماست/ بدهی ۱۳۰ هزارمیلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی
کد خبر: ۲۰۴۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین:

وصول مطالبات از دولت بزرگترین دغدغه ماست/ بدهی ۱۳۰ هزارمیلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی

علیرضا محسنی با اشاره به بدهی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: بزرگترین دغدغه سازمان وصول مطالبات این سازمان از دولت است.

وصول مطالبات از دولت بزرگترین دغدغه ماست/ بدهی ۱۳۰ هزارمیلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز نشست خبری مدیرکل سازمان تامین اجتماعی با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید انبارلویی قزوین برگزار شد.

علیرضا محسنی در این نشست خبری با اشاره به بدهی کارفرمایان استان قزوین، گفت: بدهی کارفرمایان استان قزوین تا پایان سال 94 مبلغ 435 میلیارد تومان است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی وابسته به دولت نیست به همین دلیل بزرگترین شرکای تجاری و حمایت کنندگان ما کارفرمایان هستند که با پرداخت 23 درصد از 30 درصد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را حمایت می‌کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: دولت تعهدات خود که به میزان 3 درصد است را پرداخت نکرده و در حال حاضر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به 130 هزار میلیارد تومان رسیده است.

محسنی اضافه کرد: امیدواریم که در مجلس و برنامه ششم توسعه برای پرداخت مطالبات سازمان راه‌حل‌های مطرح شده به تصویب رسیده و اجرایی شود تا تامین اجتماعی نیز دچار مشکلاتی که سایر صندوق‌ها شده‌اند، نشود.

وی با اشاره به دشوار بودن مدیریت در سازمان تامین اجتماعی، گفت: مشکل‌ترین مدیریت در سازمان تامین اجتماعی اتفاق می‌افتد چرا که باید مدیریت درآمد و هزینه را در کنار هم و منطبق با شرایط داشته باشد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان قزوین، به واحدهای بزرگ بدهکار به سازمان تامین اجتماعی اشاره و بیان کرد: حدود 50 درصد از مطالبات تامین اجتماعی مختص به 11 شرکت استان قزوین است که متاسفانه مشکلات بحرانی دارند.

محسنی به بزرگترین دغدغه سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: وصول مطالبات سازمان از دولت، بزرگترین دغدغه‌ ما است که برای حل این مشکل و پرداخت بدهی‌ها حدود پانزده پیشنهادت از جمله واگذاری پتروشیمی، واگذاری درآمد‌های مناطق آزاد و... به دولت داده شده که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره بیمه‌شدگان اصلی در سه ماه نخست سال جاری تصریح کرد: تعداد بیمه شدگان در سه ماه اول سال 95، 225 هزار و 778 و کل جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در همین بازه زمانی تعداد 779 هزار و 834 بوده است.

این مسئول افزود: تعداد مستمری بگیران اصلی در سه ماهه ابتدایی سال جاری 61 هزار و 129 و در سه ماهه نخست سال 94، 57 هزار و 836 بوده است.

محسنی در خاتمه سخنانش به کل منابع و مصارف استان در سه ماهه نخست سال 95 اشاره کرد و گفت: کل منابع استان در سه ماهه ابتدایی سال جاری 2 میلیون و 172 هزار و 402 و کل مصارف استان در همین بازه زمانی 2 میلیون و 494 هزار و 976 هزار ریال بوده است.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان