۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین طرح ملی نجات آب یک اقدام زیربنایی است/ ما در دوران تنش آبی هستیم
کد خبر: ۱۹۹۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

طرح ملی نجات آب یک اقدام زیربنایی است/ ما در دوران تنش آبی هستیم

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) یکی از اقدامات مهم و زیربنایی برای ارتقاء آگاهی‌ های عمومی دانش آموزان است.

طرح ملی نجات آب یک اقدام زیربنایی است/ ما در دوران تنش آبی هستیم
به گزارش صبح قزوین، جشنواره طرح فرهنگی دانش آموزی نجات آب(داناب)، ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر جهاد کشاورزی استان قزوین با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
در این مراسم، قزوینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای، صفری رئیس جهاد کشاورزی، رحمانی مدیر عامل شبکه های آبیاری، ملکی معاون سازمان آب منطقه ای، پاینبرد معاون دوره آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین و .
.
.
حضور داشتند.
حمید قزوینی در این مراسم گفت: اهمیت آب به گونه ای است که حیات همه چیز به آب بر می گردد و صیانت از آن باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: شرایط کمبود آب در خاورمیانه وجود دارد و ایران ما از آن مستثنی نیست و اکنون رویکرد ما عرضه آب نیست و دیگر به دنبال سدسازی نیستیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ادامه داد: در همه کشورها حدود 30 تا 40 درصد آب تجدید شونده استفاده می شود در حالی که در ایران 110 درصد آن مورد استفاده قرار می گیرد و اگر رویکردمان را تغییر ندهیم به سمت بحران حرکت کرده ایم.
50fbbf7f5a02bc8aa4a66e54b507aea9_XL قزوینی بیان کرد: اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) یکی از اقدامات مهم و زیربنایی برای ارتقاء آگاهی‌ های عمومی خصوصاً دانش آموزان استان قزوین به عنوان گروه‌های تأثیر گذار در زمینه حفاظت اصولی از کمیت و کیفیت منابع آب به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد آب در کشور و همچنین فرآیند پیچیده تولید، نگهداری، بهره برداری و توزیع آب خاطر نشان کرد: دانش آموزان با آموزش‌های مستمر و موثر در چارچوب این طرح ملی، صرفه جویی در مصرف آب را با دقت و به طور صحیح فرا می گیرند.
این مسئول ابراز امیدواری کرد: با آگاه سازی در خصوص منابع و مصارف آب و آموزش راهکارهای مصرف بهینه آب و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف، نسلی آگاه و مسئول در قبال این منبع حیاتی تربیت می شوند.
80647418-4043799 قزوینی خاطرنشان کرد: نقاشی دو هزار دانش آموز قزوینی در نمایشگاه ملی صنعت آب تهران به نمایش گذاشته شد که هر کدام معنا و مفهومی جداگانه داشت.
وی اظهار کرد: میانگین بارندگی کشور 250 میلی متر است یعنی یک سوم میانگین جهانی، این میزان در استان قزوین به 317 میلی متر می رسد و سرانه هر ایرانی یک هزار و 900 متر مکعب است و زمانی که این سرانه به زیر دو هزار برسد آغاز تنش آبی است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر الگوی مصرف آب افزود: ما باید حداقل 10 درصد از مصرف آب کشاورزی را صرفه جویی کنیم.
IMG12362460 مدیر جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت: فرهنگ، ارزش های پذیرفته شده در جامعه است، حفظ و نجات آب نیز یک ارزش است به طوری که همه ما جزئی از زنجیره حیات هستیم.
محمدرضا صفری تاکید کرد: اگر به مقوله آب اهمیت ندهیم توسعه پایدار ما دچار خدشه می شود و استقلال زمانی به دست می آید که وابسته نباشیم و برای نیازهای اولیه دستمان را دراز نکنیم تا به آزادی برسیم.
معاون دوره آموزش متوسطه در این مراسم بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی در خدمت تمامی ارگان ها است و در جهت فرهنگ سازی در جامعه آمادگی لازم را دارد.
پاینبرد ادامه داد: این وظیفه قانونی ما است که به جامعه خدمت کنیم و امیدواریم با اجرای طرح داناب، فرهنگ استفاده از آب را از طریق دانش آموزان به والدین انتقال دهیم.
n00464882-b وی اضافه کرد: اگر بخواهیم مشکل کمبود آب در استان را حل کنیم موثرترین گام، طرح ملی دانش آموزی نجات آب است که قطعاً اثر فرهنگی این طرح سال های سال باقی خواهد ماند.
در این مراسم توسط دانش آموزان سرودی با عنوان مصرف بهینه آب اجرا و به آثار منتخب دانش آموزان جوائزی اهدا شد و در نهایت تمام حاضرین یک صدا سوگند نامه ای را قرائت کردند.
انتهای پیام/ 3003/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان