۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین چندین مستند با موضوع امامزاده‌ها در قزوین ساخته می‌شود
کد خبر: ۱۹۹۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین:

چندین مستند با موضوع امامزاده‌ها در قزوین ساخته می‌شود

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از ساخت چندین در خصوص امامزاده‌ها در این استان خبر داد.

چندین مستند با موضوع امامزاده‌ها در قزوین ساخته می‌شود
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، بیان کرد: ما باید در مقام نوکری امامزاده‌های استان باشیم و در راستای تحقق فرمایش رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید برنامه‌ریزی شود.
وی ادامه داد: فرهنگ چهار ضلع دارد، یک ضلع مولدان فرهنگی هستند، کسانی که علامت‌ها و جریان‌های فرهنگی را در جامعه تولید می‌کنند و در واقع دانشجویان، نویسندگان و هر کسی که تولید فکر دارند و به جریان جدید فرهنگی کمک می‌کنند، مولدان فرهنگی هستند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اضافه کرد: عده‌ای خود تولید فرهنگ ندارند ولی در توزیع فرهنگ کمک می‌کنند و عده سوم، مدیران فرهنگی هستند که ممکن است مولد فرهنگی باشند و در توزیع فرهنگ کمک کنند ولی لازم نیست هر دو ویژگی مذکور را داشته باشد.
وی عنوان کرد: ضلع چهارم فرهنگ، مخاطبان فرهنگی هستند که باید بقاع متبرکه مولدان فرهنگی و محلی برای تولید فرهنگی که از آستان اهل بیت نشأت می‌گیرد، باشند زیرا در آستان مقدس امامزاده‌ها جز تولید فرهنگ اهل بیت کار دیگری صورت نمی‌گیرد.
نوروزی افزود: اگر بخواهیم به سمتی حرکت کنیم که رهبری فرمودند باید تعریف صحیح و کلی از کار داشته باشیم و مصادیق را تشخیص دهیم و نخستین مصداق کار این است که باید سراغ آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برویم.
وی یادآور شد: پیشنهاد ما این است که در این راستا کارگروهی تشکیل شود و ما نیز در زمینه امامزاده‌ها با همکاری صداوسیمای مرکز قزوین ساخت چندین مستند را آغاز کرده‌ایم.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان