۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین نخستین نشست هم اندیشی میراث فرهنگی با سازمان های مردم نهاد (سمن‌) استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۹۶۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین؛

نخستین نشست هم اندیشی میراث فرهنگی با سازمان های مردم نهاد (سمن‌) استان قزوین برگزار شد

در راستای تقویت هم اندیشی و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد(NGO) و نیز به منظور شناسایی و تعامل بهینه با سمن های فعال در حوزه سه گانه میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نخستین نشست تخصصی با حضور نمایندگان این تشکل‌ها و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

نخستین نشست هم اندیشی میراث فرهنگی با سازمان های مردم نهاد (سمن‌) استان قزوین برگزار شد
به گزارش صبح قزوین، حمید رضا قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: سازمان‌ها مردم نهاد با تقویت روح هم اندیشی و همکاری می‌توانند نقش مهمی در تغییر روند کلی حاکم بر حوزه‌های مختلف اجتماعی داشته و با همراهی بخش دولتی در جهت سازندگی گام بردارند.
وی با تاکید بر نقش موثر سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد اهداف سازمان اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد به عنوان بازوان اجرایی دولت در بسیاری از امور می‌توانند حضور داشته باشند و آشنایی و آگاهی از ظرفیت های این تشکلها و استفاده از آنها نیز به نوبه خود امری اساسی در پیشبرد اهداف جامعه خواهد بود.
قاسمی آشنایی سازمان های مردم نهاد با اهداف سازمان، تبادل نظر جهت ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی این سازمانها، هم اندیشی و شناسایی موانع و مشکلات پیش روی این سمن‌ها و نیز برنامه ریزی جهت تسهیل و تسریع در حل این موانع را از مهمترین اهداف برگزاری این نشست خواند و افزود: برقراری ارتباط و بهره‌مندی از توانمندی‌های تشکل های مردم نهاد تاثیر بسیاری در توسعه و ارتقاء وضعیت و جایگاه میراث فرهنگی و رسیدن به اهداف این سازمان در خصوص عملکرد حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری خواهد داشت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در پایان با تاکید بر لزوم برگزاری منسجم چنین نشست هایی ابراز امیدواری کرد تا فعالیت تشکل های مردم نهاد مرتبط با میراث فرهنگی بیش از پیش تقویت شده و در تعامل با این سازمانها به مقوله هم اندیشی و ارتباط موثر با آنها اهمیت بیشتری بدهیم .
شایان ذکر است در پایان این نشست نمایندگان تشکل های مردم نهاد ضمن ارایه نظرات و پیشنهادات، آمادگی خود را جهت همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اعلام نمودند.
منبع: روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان