۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین مديران بايد پيشتاز عرصه ارتباط باشند
کد خبر: ۱۹۵۷۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عباس دارائی:

مديران بايد پيشتاز عرصه ارتباط باشند

مديرکل روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني گفت: نياز است مديران يک مجموعه، حوزه روابط عمومي و مديريت ارتباطات را از بخشهاي مهم کاري خود قلمداد نمايند.

مديران بايد پيشتاز عرصه ارتباط باشند
به گزارش صبح قزوین، مديرکل روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) گفت: مديران يک مجموعه در هر سطحي بايد نسبت به مسائلي همچون: توسعه ارتباط با مردم و پاسخگويي به آنان، احصاء انتظارات مردم و اهتمام براي منطقي ساختن توقعات افراد و گروهها، اطلاع رساني از عملکرد، رصد کردن انتقادات، ارتباط با رسانه ها، مديريت افکار عمومي و تبيين کارآمدي نظام ديني، اميد بخشي به مردم، بهره برداري خردمندانه از رسانه هاي سنتي و نوظهور و داشتن سبک اجتماعي براي همراه سازي مردم با برنامه هاي سازمان به عنوان وظايف مديريتي توجه خاصي داشته باشند.
عباس دارائي در چهارمين گردهمايي معاونان، مديران، روساي ادارات ستادي و مديران شهرستانهاي تابعه کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين که در سالن جلسات اين اداره کل برگزار شد، با بيان اينکه براي بهره مندي از مهندسي ارتباطات نبايد از حوزه اطلاع رساني غافل شد،گفت:نياز است مديران يک مجموعه، حوزه روابط عمومي و مديريت ارتباطات را از بخشهاي مهم کاري خود قلمداد نمايند.
مديرکل روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني(ره) به فرمايش مقام معظم رهبري در ارتباط با روابط عمومي اشاره کرد و يادآور شد:"روابط عمومي ها دائماً بايد به فلسفه وجودي خود فکر کنند.
وقتي گزارش مي خواهند عيوب و نقايص خود را ذکر کنيد و براي آنها راه حلهاي خردمندانه پيدا کنيد، موضوع تبليغات، اشرف موضوعات است، روابط عمومي پل ارتباطي ميان دستگاه، مردم و کارکنان است؛در استحکام و تقويت اين پل هر چه بيشتر تلاش کنيم، ما بايد ببينيم مخاطبانمان چه کساني هستند و ظرفيت ذهني آنان چيست؟ روابط عمومي هاي بخشهاي مختلف بايد فعال شود و با استفاده از رسانه ملي و روزنامه ها اقدامات مختلف را با زباني تاثيرگذار و قابل فهم به اطلاع مردم برسانند".
نقش روابط عمومي در نهادينه کردن ارتباطات سازماني دارائي، انگيزه، علم و فن آوري ارتباطات و برنامه ريزي دقيق و مشخص را سه عنصر مهم در امر ارتباطات عنوان کرد و افزود: روابط عمومي در سازمان پديد آورنده اطلاعات و تسخير قلوب را برعهده دارد؛ کار اصلي روابط عمومي اقناع، ترغيب، تفاهم و جلب مشارکتهاي عمومي با هدف بهره برداري از تمام ظرفيتهاي درون سازماني و برون سازماني است؛ چنانچه به دنبال جامعه اي توسعه يافته، پويا و سعادتمند هستيم، بايد بتوانيم تواناييهاي خود را در عرصه "مهندسي پيام و سازماندهي ارتباطات هدفمند" افزايش دهيم.
عضو شوراي معاونان کميته امداد امام خميني (ره) در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به راهکارها و راهبردهاي ارتباطي روابط عمومي هوشمند در کميته امداد امام خميني(ره)،خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه در اساسنامه، سند چشم انداز و برنامه هاي راهبردي کميته امداد امام خميني (ه) آمده است، هدف از تشيکل کميته امداد امام خميني(ره)،ارائه خدمات حمايتي، معيشتي و فرهنگي به نيازمندان و محرومان داخل و خارج از کشور به منظور تأمين خوداتکايي، تقويت و رشد ايماني و حفظ کرامت انساني است.
وي با تاکيد بر مهندسي عوامل انساني با توجه به وظيفه ذاتي اين نهاد در ارتباط با جامعه هدف،تصريح کرد:با توجه به نقش ويژه عامل انساني در نظام جامع ارتباطي، بايد در انديشه "طراحي مهندسي و راهبردهاي ارتباطي" روابط عمومي و مقوله اي به نام "مديريت ارتباطات" در سازمان باشيم.
دارائي با اشاره به ضرورت وجود ساختار تشکيلاتي و واحدي با عنوان روابط عمومي در جهت تدوين و اجراي يک راهبرد ارتباطي و تبليغاتي واحد در تمامي ادارات و واحدهاي تابعه سازمان،اظهار کرد: ايجاد مشارکت، تفاهم و جلب رضايت مددجويان، خيران و نيکوکاران، کارکنان و امدادگران، مسئولان عالي رتبه نظام، علما، روحانيون و .
.
.
نيازمند ابزارهاي ارتباطي با توجه به اهداف، رسالتها، مأموريتها، برنامه ها و راهبردهاي کلان سازمان است.
نقش مشاوره اي روابط عمومي براي مديران ارشد سازمان مديرکل روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) با بيان اينکه روابط عمومي تحليل گر سياستها، خط مشي ها و برنامه هاي سازمان براي جامعه و مصرف کنندگان يا همان خدمت گيرندگان است،افزود: با تدوين راهبردهاي ارتباطي، روابط عمومي مشاور خوبي براي مديريت در تصميم گيريها، خط مشي ها و تدوين راهبردهاي کلان سازمان خواهد بود.
وي بر طراحي و ايجاد نظام مهندسي ارتباطي، راهبردي، علمي و حرفه اي حوزه ها تاکيد کرد و گفت: ارزش اقتصادي روابط عمومي براي هر سازمان و يا شرکتي در قابليت و توانمندي کارکنان روابط عمومي در حل مشکلات ارتباطي سازمان به عنوان نخستين گام است؛ بنابراين روابط عمومي پويا و کارآمد، روابط عمومي است که بتواند براي حل مشکلات ارتباطي سازمان و تحقق اهداف، برنامه هاي ارتباطي منطقي و مستدلي ارائه دهد.
دارائي، تثبيت جايگاه و نقش ويژه روابط عمومي در سازمان، بررسي و شناسايي مسائل ارتباطي سازمان، برنامه ريزي کاربردي روابط عمومي و تدوين برنامه ارتباطي راهبردي،ارتباط با مخاطبان و اجراي برنامه هاي روابط عمومي،ارزيابي اثر بخشي برنامه هاي ارتباطي را از گامهاي اساسي برنامه ريزي کاربردي در روابط عمومي عنوان کرد و گفت: همه متخصصان ارتباطات براين باورند که مهمترين و اساسي ترين نقش روابط عمومي، نقش و کارکردهاي مديريتي آن است، روابط عمومي در نقش مديريتي بايد به کارکردهاي فني و ارتباطي به نحو موثري بهاء دهد تا بتواند دورنما و راهبرد سازمان خود را تقويت کند و در مرحله برنامه ريزي کلان سازمان ايفاي نقش کند روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان