۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین آمادگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برای همکاری علمی با دانشگاه صوفیا
کد خبر: ۱۹۴۵۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ابوالحسن نائینی خبر داد:

آمادگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برای همکاری علمی با دانشگاه صوفیا

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه صوفیا بلغارستان در زمینه های علمی و پژوهشی خبر داد.

آمادگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برای همکاری علمی با دانشگاه صوفیا
به گزارش صبح قزوین، سید ابوالحسن نائینی در نشست با استادان و دانشجویان دانشگاه صوفیا بلغارستان بیان کرد: امروز شاهد حضور دانشجویان و استادان دانشگاه صوفیا در این دانشگاه هستیم که امیدوارم در مدت زمان اقامت در استان تاریخی قزوین از مراکز تاریخی بازدید کرده و با فرهنگ اسلامی و ایرانی آشنایی بیشتری یابید.
1392_10_21 314 وی ادامه داد: ما می توانیم در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی همکاری مشترکی با دانشگاه صوفیا داشته باشیم و این رفت و آمدها تداوم یابد.
سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: ما خوشحال هستیم این دانشگاه مزین به نام امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است و می توانیم در راستای فرهنگ و تاریخ اسلامی و تاریخ و فرهنگ انقلاب با دانشگاه صوفیا همکاری داشته باشیم.
وی با اشاره به زمینه های همکاری با دانشگاه صوفیا بلغارستان افزود: در چند زمینه آمادگی کامل وجود دارد تا هر دو دانشگاه با یکدیگر به صورت مشترک قدم بردارند و حرکت کنند، یکی از مواردی که می توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم و هم برای این دانشگاه و هم دانشگاه صوفیا مفید خواهد بود تبادل استاد و دانشجو است.
دکتر نائینی تصریح کرد: با فراهم شدن زمینه همکاری در این حوزه، استادان و دانشجویان در رشته هایی که در دانشگاه صوفیا مطرح است، می توانند حضور یابند و همچنین استادان و دانشجویان دانشگاه صوفیا نیز می توانند وارد این دانشگاه شوند و در زمینه های علمی فعالیت کنند.
وی اعلام کرد: نکته دیگر که می توانیم همکاری تنگاتنگی داشته باشیم، در بحث پژوهشی و انتشار مقالات است به طوری که می توانیم مجله مشترک تعریف کنیم و مقالاتی که استادان دو دانشگاه با همکاری دانشجویان ایجاد می کنند را در آن مجله و نشریه مشترک به چاپ برسانیم و همچنین می توانیم پایان نامه های مشترکی را تعریف کنیم و دانشجوی ایرانی با استادان دانشگاه صوفیا و بالعکس پایان نامه مشترکی تعریف کنند.
سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) توضیح داد: زمینه دیگری که برای همکاری وجود دارد در حوزه فرصت های مطالعاتی است، بسیاری از استادان در فرصت های مطالعاتی می توانند از منابع مختلف استفاده کنند، از این رو استادان دانشگاه صوفیا می توانند برای این امر به ایران آیند و با استادان دانشگاه ما فرصت مطالعاتی خود را در دانشگاه صوفیا بگذارنند.
وی یادآور شد: همچنین می توانیم همایش های علمی مشترک داشته باشیم و این همایش یک سال در دانشگاه صوفیا و یک سال نیز در ایران برگزار شود و از طرفی نیز می توانیم رشته های مرتبطی را در حوزه ایران و بالکان ایجاد کنیم و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند در این حوزه فعال باشند و نیمی از تحصیل خود را در ایران و نیمی را در دانشگاه صوفیا به صورت مشترک بگذرانند.
دکتر نائینی یادآور شد: البته زمینه های همکاری دیگری در حوزه های تحصیلات تکمیلی، دوره های دکترا و تعریف میان رشته های جدید نیز وجود دارد که می توان در این حوزه نیز حرکت کرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) می توانیم این فرصت را داشته باشیم که یک همکاری خوب و مثمری را با دانشگاه صوفیا داشته باشیم.
در ادامه دکتر سید محمد میرحسینی معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز بر لزوم همکاری دو دانشگاه تأکید کرد و گفت: ان شاالله دانشجویان گزارش سفر زیبایی از ملاقات ها در دانشگاه صوفیا داشته باشند تا انگیزه برای آمدن دیگر هیأت ها بوده و ارتباطات افزایش یابد و استادان بهتر ایران را بشناسند.
1392_10_21 521 1392_10_21 425 روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان