۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین «کودکان کار» قزوین، از خدمات سلامت بهره مند شدند
کد خبر: ۱۹۴۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

توسط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین؛

«کودکان کار» قزوین، از خدمات سلامت بهره مند شدند

در شهر قزوین «کودکان کار» که به دلیل فقر و مشکلات اجتماعی خانواده، شغل های کاذب دارند، توسط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین و با همیاری موسسه کودکان کار به صورت رایگان مورد معاینه و ارزیابی مقدماتی پزشکی بر اساس «شناسنامه سلامت» قرار گرفتند و آموزش های بهداشتی لازم به آنان ارائه شد.

«کودکان کار» قزوین، از خدمات سلامت بهره مند شدند
به گزارش صبح قزوین، این اقدام بدلیل آن صورت گرفته است که کودکان سرمایه های انسانی جامعه هستند و اگر به سلامت آنان توجه نشود، در آینده، جامعه با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
همچنین موسسه «کودکان کار» با این دید که کودکان مذکور باید به درستی پرورانده شوند، روزانه دو ساعت این کودکان را جمع کرده و از نظر فرهنگی ـ آموزشی آنان را تقویت می کند.
در برنامه مذکور که روز 16 دی 1392 انجام شد، تعداد 21 نفر از کودکان مذکور که در این موسسه از ساعت چهار تا شش بعد از ظهر نگهداری می شوند با همکاری مسوول مؤسسه، توسط دکتر سوسن صادقی کارشناس مسئول واحد امور دارویی و سیمن هادیان کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت قزوین، خدمات سلامت را دریافت کردند.
همچنین پوسترهای آموزشی و پمفلت های بهداشتی در اختیار موسسه قرار داده شد تا در محل مناسب برای افزایش آگاهی این کودکان که در گروه سنی شش تا 13 سال می باشند، ارائه شد.
گفتنی است، طبق قانون، سن شروع به کار کودکان 18 سال می باشد و در سنین کمتر از این فقط می توانند در تابستان برای فراگیری حرفه، کارورزی کنند و پس از آن باید مجدداً به مدرسه باز گردند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان