۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین در حوزه تربیت دینی کودکان، به اندازه انگشتان دست متخصص وجود ندارد
کد خبر: ۱۸۳۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

در حوزه تربیت دینی کودکان، به اندازه انگشتان دست متخصص وجود ندارد

روزبه گفت: در استان قزوین در حوزه ای مانند ساختمان بيش از هشت هزار مهندس و كارشناس داریم که ردپای اینها در نظام مهندسی استان وجود دارد ولی باید اقرار کنم که در حوزه تربیت دینی کودکان به تعداد انگشتان دست نیز نیرو نداریم.

در حوزه تربیت دینی کودکان، به اندازه انگشتان دست متخصص وجود ندارد

به گزارش صبح قزوین  مرتضی روزبه استاندار قزوین پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سوگواره بین المللی شعر، قصه و هنر حسینی (ع) با محوریت "حماسه در کربلا" اظهار کرد:  این هفتمین سوگواره عاشورایی است که 7 سال برافراشته شده است.
امید است سال به سال بر پویایی آن اضافه شود.

استاندار قزوین به اهمیت توجه به تربیت کودکان اشاره و تاکید کرد: بحث تربیتی کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به ویژه اگر این بحث بخواهد سبقه دینی نیز داشته باشد که اهمیت موضوع مضاعف می شود.

روزبه تصریح کرد: با وجود تأکیدات بسیاری که در تعالیم دینی و تجربه بشری در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد.
اعتراف سنگینی است بگوییم متاسفانه ما این مسئله مهم را ساده گرفته ایم و مقطع ابتدایی و کودکان مورد غفلت هستند که این امر خسارت سنگینی را در حوزه تعلیم و تربیت وارد می کند.

وي افزود: در همه جاي دنيا مقطع ابتدايي در نظام آموزشي از مقاطع زيربنايي و زير ساختي در حوزه كودكان است كه متاسفانه در ايران مورد غفلت قرار گرفته و از اين بابت خسارات سنگيني را در حوزه تعليم و تربيت وارد كرده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: ما آموزش و پرورش و ساختار دینی داریم و غایت ما نیز به تربیت انسان در تراز دینی بازمی گردد و همین امر نیز حساسیت کار را بسیار می کند و نمی دانم کدام روز را در تقویم می توانیم تعیین کنیم که دارای ساختار متقن و درست در حوزه مسائل تربیتی به ویژه دینی هستیم بنابراین باید در این حوزه چاره اندیشی شود.

استاندار قزوین ابراز کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست در حوزه تربیت دینی کودکان و نوجوانان گام‌های محکم‌تری برداشته شود زیرا کودکان امروز مسئولان آینده این مرز و بوم هستند.

روزبه اضافه کرد: برخی از برنامه‌های آموزش و پرورش با شتاب‌‌زدگی به مرحله اجرا در می‌آید که در بعضی از شرایط موجب بروز مشکلاتی در فرآیند یادگیری و تربیت کودکان و نوجوانان می‌شود که نیاز است این نهاد نیز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر از بروز چنین مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: برای این موضوع با سخنرانی و برگزاری همایش نمی شود کاری کرد، این موضوع اهل فن و متخصصان خود را می خواهد تا این بستر را فراهم کنند که بتوان در این قسمت کاری کرد.

روزبه تصریح کرد: برای مثال در استان قزوین در حوزه ای مانند ساختمان بیش از 8 هزار نفر متخصص داریم که ردپای اینها در نظام مهندسی استان وجود دارد ولی باید اقرار کنم که در حوزه تربیت دینی کودکان به تعداد انگشتان دست نیز نیرو نداریم.

(4)

وی با تأکید بر لزوم توجه به کودکان اعلام کرد: ما باید کودکان را دریابیم به ویژه ما که در بخش کودکان، حرف های دینی زده و می خواهیم نظام دینی داشته باشیم و باید این مقطع را مهم شماریم.

این مقام مسئول با تقدیر از برگزارکنندگان سوگواره عاشورایی اظهار کرد: این کار کانون، گامی در راستای توجه به حوزه کودک و ظرفیت کودکان است که امیدواریم این کار ادامه یابد.

روزبه یادآور شد: یکی از نکاتی که باید یادآور شده و مورد توجه قرار گیرد این است که ماه محرم و صفر تمام شد و این سوال وجود دارد که مسئولان هیئت ها، علما، روحانیون و دست اندرکاران عزای امام حسین (ع) چند درصد جلسات شان مختص بچه ها بود، گروهی که شخصیت و فکرشان امروز در حال شکل گیری است.

لازم به ذکر است در این مراسم آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه قزوین، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور، محمدرضا سنگری نویسنده و عاشورا پژوه برجسته کشور و مهمانان خارجی شیعه از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق و جمعی از مسئولان استان قزوین حضور داشتند.

این سوگواره تا 12 دی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان