۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین رویکرد امداد عزت بخشی به زنان سرپرست خانوار است
کد خبر: ۱۸۲۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هدایت صفری:

رویکرد امداد عزت بخشی به زنان سرپرست خانوار است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در موضوع زنان سرپرست خانوار رویکرد این نهاد حفظ عزت نفس و کرامت انسانی آنهاست.

رویکرد امداد عزت بخشی به زنان سرپرست خانوار است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين، هدایت صفری در دیدار با زنان سرپرست خانوار ودختران بازمانده از تحصیل که در کارگاه آموزش قالی بافی شهرک مدرس شهرستان بوئین زهرا فعالیت داشتند بیان داشت: زن سرپرست خانوار مقوله ای است که در چهارچوب رفاه خانواده امری مهم تلقی می شود و حقیقتاً زن و خانواده دو مقوله غیر قابل تفکیک از یکدیگرند.
وی ادامه داد: واقعیات موجود در جامعه نشان از آن دارد که مسئولیت و هزینه های قابل توجه و طاقت فرسای تأمین معاش خانواده بر عهده این قشر آسیب پذیر اجتماعی است در بسیاری از موارد تامین مایحتاج زندگی با دشواریهای روبرو است که زنان آن را برعهده دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: در این میان زنان سرپرست خانوار دارای مسئولیت سنگین اقتصادی و اجتماعی در خانواده هستند در واقع آنها هم مادران و هم پدران فرزندان خود هستند.
وی تصریح کرد: نقش زنان در جامعه دینی و اسلامی بسیار مهم است و اسلام بر این مقوله با دیدی وسیع و عمیق به صورت همه جانبه نگریسته است و بر خلاف غرب از نگاه سطحی و ابزاری پرهیز می کند به طوری که مقام معظم رهبری می فرمایند: گفتمان غرب در مورد زن، يك گفتمان كاملاً حساب‌شده‌ى سياسى است از نظر اسلام زن در جنس خود يك هويّت بسيار بالا و با كرامتى است، از بعضى جهات از مردها بالاتر است" این نگاه رهبری تبیین کننده دیدگاه اسلام در موضوع مهم است.
صفری عنوان کرد: سلامت زنان به عنوان جايگاه والاي او در جوهره خلقت به ويژه در شكل‌گيري فرهنگ، تربيت، سعادت و حفظ و ارتقاي سلامت خانواده و جامعه داراي نقش تعيين كننده است كه اين خود تحت تأثير حقوق اساسي آنان در خانواده و اجتماع قرار مي‌گيرد از این رو رویکرد کمیته امداد ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار و حفظ عزت نفس و کرامت انسانی آنها در جامعه است.
وی اعلام کرد: جایگاه زن در دیدگاه اسلام والاست و در این میان نقش زنان سرپرست خانوار پر رنگ تر و برجسته تر است چراکه در کنار مسائل معنوی در زمینه تأمین معاش خانواده نیز نقش مهمی دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین توضیح داد: لازم است از این فرصت ایجاد شده از سوی کمیته امداد بیش از پیش استفاده شود البته ما نسبت به سختی ها و مشکلات شما آگاهی و اطلاع داریم در نتیجه تلاش می کنیم با ارائه برنامه های متنوع حمایتی با رویکرد فرهنگی و توانمند سازی در کنار شما باشیم و شما نیز با الگو گیری از حضرت زهرای اطهر (س) برای زندگی عزتمند و دینی تلاش کنید.
وی تأکید کرد: هنر قالی بافی هنری اصیل و ایرانی است که بیشتر زنان در این زمینه وارد شده اند و آثار و تولیدات گرانبهایی نیز از آنها وجود دارد.
صفری یادآورشد: شما به این کارگاه ها توجه داشته باشید و از این کارگاه ها و فرصت ایجاد شده برای کار استفاده کنید.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان