۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین جمع آوری بیش از ۴۲ میلیارد ریال زکات در هشت ماهه سال ۹۲
کد خبر: ۱۸۲۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

صفری خبر داد:

جمع آوری بیش از ۴۲ میلیارد ریال زکات در هشت ماهه سال ۹۲

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: میزان زکات جمع آوری شده از ۱۰۰ میلیون ریال در سال ۸۴ به ۴۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون و ۲۸۲ هزار ریال طی هشت ماهه نخست سال ۹۲ رسیده است.

جمع آوری بیش از ۴۲ میلیارد ریال زکات در هشت ماهه سال ۹۲
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين، هدایت صفری در دیدار با امام جمعه شهر آبگرم با تشریح گزارشی از فعالیت ها و عملکردهای کمیته امداد برای توانمندسازی جامعه هدف بیان داشت: نهاد مقدس کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور است که در نخستین روزهای انقلاب به دستور مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی برای دستگیری و کمک به حال نیازمندان تاسیس شد.
وی ادامه داد: این نهاد امروز نیز با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری و ایجاد حلقه های فکری و رویکردهای جدید علمی تلاش می کند با ارائه خدمات هدفمند و مطلوب شادابی، نشاط و امید به زندگی را به خانواده های آسیب دیده را با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی بازگرداند و ذائقه آنان را از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس ولائی شیرین تر کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) معتقد است با ارائه خدمات مطلوب و موثر می توان زمینه مشارکت و حضور گسترده جامعه هدف را در پاسداری از آرمان های والای انقلاب اسلامی و صحنه های سیاسی و ملی بیش از گذشته افزایش داد .
وی عنوان کرد: این نهاد مقدس امروز شجره طیبه ای شده است که میوه ها و محصولاتش هم شیرین و هم آرامش بخش است و التیامی است بر زخم دل کسانی که نیازمند هستند از این رو امروز کارکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بال عاطفی نظام و حلقه واسط بین اغنیاء و فقراست چراکه این نهاد کاری می کند که اغنیاء هم به فیض خدمت به فقراء نائل شوند.
صفری اعلام کرد: امروز رویکرد ما بر این محور استوار است که نگرش خانواده های مددجو را تغییر دهیم یعنی تنها تقویت کننده سلول های ماهیچه ای نباشیم بلکه تقویت سلول های مغزی خانواده را انجام دهیم.
وی عنوان کرد: امروز کمیته امداد رودیکرد خود را به سمتی هدایت می کند که نه تنها خانواده های مددجو به ما وابسته نباشند بلکه به خودکفایی نیز برسند که برای این منظور برنامه ریزی کرده ایم که در آن سبدهای حمایتی تخصصی به صورت هدفمند و زمان دار ارائه می شود.
صفری اعلام کرد: این خروجی امداد باید عزت نفس، ارتقاء منزلت اجتماعی و استقلال اقتصادی خانواده ها باشد؛ در این برنامه ریزی زمان بندی و برنامه ریزی مختلف با توجه به شرایط سنی افراد تدارک دیده شده از جمله برای افراد سالمند برنامه های خاص با رویکرد استمرار کمک ها تدارک دیده شده است.
وی توضیح داد: تلاش کمیته امداد بر این است که در دو عرصه احیای سنت های حسنه اسلامی و اِعمال مدیریت حمایت از مددجویان حرکت کند از این رو رویکرد این نهاد در دهه چهارم فعالیت خویش توانمندسازی جامعه هدف است تا با استعدادیابی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای جامعه هدف خویش را به خودکفایی برساند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اعلام کرد: یکی از رویکردهای این نهاد مقدس احیای فریضه الهی زکات است که طی سالیان گذشته در این زمینه اقدامات بسیاری انجام شده به طوری که میزان زکات جمع آوری شده از 100 میلیون ریال در سال 84 به 42 میلیارد و 744 میلیون و 282 هزار ریال طی هشت ماهه نخست سال 92 رسیده است.
وی تصریح کرد: از عوامل موفقیت جمع آوری زکات تعامل مناسب و ارزشمند روحانیت بالاخص ائمه جمعه بوده است که جا دارد از این تلاش ها تقدیر و تشکر کنیم.
صفری یادآورشد: درخواست ما از مبلغان و ائمه جمعه این است که در خصوص مصارف زکات اولویت را در رسیدگی به حال نیازمندان لحاظ کنند تا بتوانیم در رفع مشکلات محرومان گام بیشتری برداریم.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان