۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین مشارکت کار گروه امداد و نجات تاکستان رضایت‌بخش است
کد خبر: ۱۷۸۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عبدالله طاهرخانی:

مشارکت کار گروه امداد و نجات تاکستان رضایت‌بخش است

رئيس هلال احمر تاكستان با تأکید بر اینکه افکار همه‌گیر کمک‌رسانی در هلال‌احمر هیچ حد و مرزی را متصور نیست، ابراز داشت: در سال‌های اخیر جمعیت و ستاد حوادث غیرمترقبه در دانشگاه‌ها رشته‌های مدیریت حوادث، مدیریت سوانح، مدیریت برنامه‌ریزی در حوادث را به آموزش گذاشته است.آموزش این رشته‌ها بی‌تردید در پیشبرد هرچه بهتر هلال‌احمر اثرگذار بوده است.

مشارکت کار گروه امداد و نجات تاکستان رضایت‌بخش است
به گزارش صبح قزوین به نقل از تاک پرس، طاهرخانی رئیس هلال احمر شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد حوادث غیرمترقبه در جمعیت هلال‌احمر واقع شده است، اظهار داشت: جمعیت هلال‌ احمر جزو اعضای اصلی این مدیریت است و جلسات دبیرخانه این مدیریت به مرکزیت هلال‌احمر و ارگان‌های دیگر در استان و شهرستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حضور افراد در هلال‌احمر داوطلبی است، افزود: نیروهای هلال‌احمر بر اساس یکی از اصول هفت‌گانه به جزو موارد اداری به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تاکستان با بیان اینکه داوطلبان نیروهای امدادی و کمک‌رسان اصلی هلال‌احمر هستند، بیان کرد: درآمدهای هلال‌احمر با توجه به غیرانتفاعی و عامل المنفعه بودن آن از خود جمعیت یا درصدی از بلیت هواپیمایی، کشتی‌رانی یا ارسال مراسلات پستی که در قانون و اساس‌نامه موارد آن ذکر شده است به عنوان بودجه سالیانه در ردیف اعانات دولت به جمعیت داده می‌شود.
طاهرخانی اضافه کرد: نهاد هلال‌احمر همچنین ردیفی را در سازمان ملل متحد داشته و کشورها بر این اساس متعهد هستند تا نسبت به کشوری که خسارت یا حادثه دیده کمک کنند که این امر جزو اصول بین‌المللی هلال‌احمر است.
طاهرخانی ابراز کرد: گسترش تجهیز هلال‌احمر به دستگاه‌های نجات، وسایل پزشکی و آمبولانس جزو نیازهای این جمعیت است که انجام بهتر وظایف را امکان‌پذیر می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین با افتتاح بیمارستان خیابان شهید فکوری تاکستان حجم بیماران تأمین اجتماعی کاهش یافته و بهتر به حوادث رسیدگی می‌شود و در حال حاضر مشارکت کار گروه تخصصی امداد و نجات نیز در تاکستان رضایت‌بخش بوده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان