۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین هر چه شعاع دانش افراد بزرگتر شود مساحت جهل آنها نیز بیشتر می شود
کد خبر: ۱۷۷۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس آموزش و پرورش استان قزوین:

هر چه شعاع دانش افراد بزرگتر شود مساحت جهل آنها نیز بیشتر می شود

قاسمی مدانی گفت: نسبت دانش هر فرد با نسبت مساحت جهل وی تناسب دارد. یعنی هر چه شعاع دانش بزرگتر شود مساحت جهل وی نیز بیشتر می شود از این رو باید همه به خصوص دانش آموزان بدانند که این اول راه است و هنوز راه زیادی برای رسیدن به قله های بلند موفقیت وجود دارد.

هر چه شعاع دانش افراد بزرگتر شود مساحت جهل آنها نیز بیشتر می شود
به گزارش صبح قزوین ظهر امروز در مراسمی از دانش آموزان پسر استان قزوین که در زمینه های علمی حائز اهمیت شده اند تقدیر و تشکر شد.
در این مراسم  دانش‌آموزان نخبه علمی استان قزوین شامل رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری سال ۹۲، برگزیدگان المپیادهای علمی، برگزیدگان استانی و کشوری جشنواره خوارزمی و معدل‌های برتر امتحانات نهایی در سالن اجتماعات کوثر مورد تقدیر قرار گرفتند.
این مراسم با حضور سالار قاسمی مدانی مدیر کل اموزش و پرورش استان قزوین، رجب رحمانی نماینده تاکستان و روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، کارشناسان آموزش و پرورش استان، مدیران مدارس و دانش آموزان نخبه استان در سالن کوثر قزوین برگزار شد.
در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: برگزاری چنین مراسم هایی به منظور تجلیل از دانش آموزان برتر استان که با حضور مسئولان تراز اول استان انجام می شود در راستای اهمیت دادن و تشویق بیشتر آنها در ایجاد موفقیت های جدید می باشد.
سالار قاسمی عنوان کرد: طبق آنچه که دانشمند بزرگ کشور ما یعنی ابوعلی سینا بیان کرده نسبت دانش هر فرد با نسبت مساحت جهل وی تناسب دارد.
یعنی هر چه شعاع دانش بزرگتر شود مساحت جهل وی نیز بیشتر می شود از این رو باید همه به خصوص دانش آموزان بدانند که این اول راه است و هنوز راه زیادی برای رسیدن به قله های بلند موفقیت وجود دارد.
وی تصریح کرد: اگر خواهان موفقیت های بزرگ هستید باید در کودکی و نوجوانی تلاش داشته باشید.
چرا که در این سنین بسیاری از موفقیت ها پایه گذاری می شود.
این مقام مسئول به زمینه های موفقیت اشاره و خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند کسی که 3 چیز داشته  باشد موفقیت برای وی حاصل نمی شود.
اول نداشتن همت.
دوم تدبیرنداشته باشد و در آخر کسی که قدرت تصمیم گیری ندارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: باید برای رسیدن به موفقیت هدف داشت چرا که در صورت داشتن هدف انگیزه ایجاد  می شود.
وی افزود: انگیزه باعث برنامه ریزی و تلاش بیشتر می شود.
اگر این موارد انجام پذیرد امید نیز می آید.
هدف گذاری درست به نتیجه خوب می انجامد.
  در ادامه این مراسم از دانش آموزان نخبه با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است این برنامه همه ساله از سوی معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قزوین به اجرا در می‌آید و نظیر چنین برنامه ای نیز هفته قبل برای دختران برتر علمی استان انجام شده بود.
انتهای پیام/2004/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان