به گزارش
صبح قزوین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، خدابخش كرميان افزود: طرح اقدام پژوهي اين معلم با عنوان چگونه توانستم ارتقاي يادگيري (خواندن و نوشتن) ˈدانش آموز ديرآموز پايه اول ابتدايي را فراهم آورمˈ توانست در بين آثار متعدد ارسال شده رتبه اول را در كشور كسب كند.
وي اضافه كرد: در سال جاري بيش از 390 طرح اقدام پژوهي از معلمان استان به دبيرخانه شانزدهمين دوره طرح معلم پژوهنده ارسال كه پس از داوري و ارزيابي نهايي آنها 11 طرح برگزيده به دبيرخانه مركزي طرح معلم پژوهنده پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ارسال شد.
كرميان، با بيان اينكه تعداد طرح هاي معلمان استان در سال جاري نسبت به سال گذشته 11درصد رشد داشته است، ادامه داد: در طرح معلم پژوهنده، معلم براي بهسازي و اصلاح وضعيت نامطلوب به شيوه هاي عملي (اقدام پژوهي) اقدام مي كند تا نتيجه آن منجر به تغيير و اصلاح وضعيت شود.
به گفته وي، ارج نهادن به تجربه هاي پژوهش و نوآوري هاي معلمان در كلاس و مدرسه و ايجاد انگيزه براي رشد و بالندگي، تقويت خودباوري در معلمان و كمك به رشد و شكوفايي استعدادهاي بالقوه آنان در حل مسايل آموزش و پرورش و فراهم ساختن زمينه هاي بهسازي و اثر بخشي در فرايند آموزش و پرورش و توسعه فرهنگ پژوهش در ميان معلمان و مشاركت آنان در انجام پژوهش از جمله اهداف اجراي اين طرح است.
معاون پژوهش برنامه ريزي و نيروي انساني مديركل آموزش و پرورش استان قزوين، فراهم ساختن زمينه ارتقاي دانش پژوهي معلمان، مستندسازي تجربه هاي مفيد آنان براي استفاده تمام دست اندركاران آموزش و پرورش و كوتاه نمودن فاصله نظر و عمل و كمك در جهت كاربست يافت هاي پژوهش را از ديگر اهداف اجراي اين طرح ذكر كرد.
انتهای پیام/
دیدگاه ها