۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ۲۸۰۰ كلاس درس استان هوشمند سازی شده است
کد خبر: ۱۷۴۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

۲۸۰۰ كلاس درس استان هوشمند سازی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از هوشمند شدن ۳۳ درصد کلاس‌های درس مدارس دولتی خبر داد و گفت: از ۸ هزار و ۴۰۰ کلاس درس استان، ۲ هزار و ۸۰۰ کلاس هوشمند سازی شده است.

 ۲۸۰۰ كلاس درس استان هوشمند سازی شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز (9 اردیبهشت ماه) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای هفته معلم اظهار کرد: تجلیل از مقام و منزلت معلمان، وظیفه آحاد جامعه و مسئولان است تا در خدمت معلمان، فرهنگیان و آموزش و پرورش باشند.

وی افزود: ما نیز به عنوان متولیان آموزش و پرورش در استان این موضوع را پیگیری و مدیریت می‌کنیم چراکه خدمت به جامعه معلمان افتخار بزرگی است.

آموزش و پرورش بستر و مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در خط مقدم همه مسائل کشور است و اگر می‌خواهیم بسیاری از موارد همچون تقویت روحیه و فرهنگ کار، مسئولیت پذیری، وجدان کار و افزایش بهره وری را در جامعه عملی کنیم بستر آن آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی است که مقدمه و نهادینه کردن فرهنگ این امر مهم باید توسط آموزش و پرورش و در مدارس صورت گیرد.

قاسمی عنوان کرد: هدف اصلی آموزش و پرورش حفظ و ارتقای جایگاه و شأن معلمان است که لازمه آن تغییر نگاه به این مقوله است.

وی ادامه داد: در هفته معلم همه باید زبان معلمان باشند و فضایی ایجاد شود که سپاس از معلمان احساس شود همچنین رسانه‌ها به شکل ویژه ای به موضوع معلمان بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: معیشت معلمان یکی از ابعاد توجه به منزلت آنها و شرط لازم منزلتی و جایگاه معلم است ولی شرط کافی نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: استان یزد در طول 21 سال اخیر رتبه نخست حوزه آموزش و پرورش را در کشور به خود اختصاص داده زیرا آموزش و پرورش در اولویت برنامه مسئولین و خانواده قرار دارد.

قاسمی تاکید کرد: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده است اولویت اول اقدام در عمل، توجه به آموزش و پرورش باشد و خانواده و رسانه‌ها به این مهم به عنوان یک مطالبه جدی نگاه کنند مسئولین نیز با فراهم کردن بستر مناسب و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته معلم گفت: برگزاری همایش سراسری در تجلیل از معلمان در مناطق 14 گانه استان با اولویت کیفی سازی برنامه‌ها، افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل (13 اردیبهشت ماه) با حضور دکتر نجفی مشاور رئیس جمهور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین در راستای ایجاد نشاط علمی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی در پایان عنوان کرد: 33 درصد کلاس‌های مدارس دولتی هوشمند شده‌اند به عبارتی از 8 هزار و 400 کلاس درس استان، 2 هزار و 800 کلاس هوشمند شده است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان