۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین توانمند كردن دختران در معرض آسيب‌ در خانه سلامت
کد خبر: ۱۷۳۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

كارشناس امور آسيب‌ديدگان اجتماعي بهزيستي قزوين مطرح كرد:

توانمند كردن دختران در معرض آسيب‌ در خانه سلامت

كارشناس امور آسيب‌ديدگان اجتماعي اداره كل بهزيستي استان قزوين گفت: فراهم كردن زمينه‌هاي اشتغال، خودكفائي و استقلال دختران در معرض آسيب‌ از مهم‌ترين برنامه‌هاي خانه سلامت اين اداره كل است.

توانمند كردن دختران در معرض آسيب‌ در خانه سلامت
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، هدا حقيقي با بيان اينكه خانه سلامت از جمله مراكزي است كه در اداره كل بهزيستي استان قزوين فعاليت مي‌كند، اظهار داشت: اين مركز طبق وظايف قانوني دختران در معرض آسيب اجتماعي و فاقد حمايت‌هاي خانوادگي و اجتماعي را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد.
وي با اشاره به اينكه مركز خانه سلامت با ارائه خدمات مختلف به دختران در معرض آسيب اجتماعي زمينه‌هاي كسب استقلال اقتصادي و اجتماعي را براي آنان فراهم مي‌كند، افزود: اين مركز همچنين در تامين حداقل نيازهاي اقتصادي و اجتماعي و جلوگيري از ابتلاي اين دختران به آسيب‌هاي اجتماعي به آنان كمك بسزايي را مي‌كند.
اين کارشناس جلوگيري از ابتلاي دختران به آسيب‌هاي اجتماعي، حمايت و نگهداري از دختران حداقل 18 سال در معرض آسيب اجتماعي و نيازمند حمايت اجتماعي و فراهم كردن زمينه‌هاي تحصيل، اشتغال، خودكفائي و استقلال اين افراد را از اهداف راه‌اندازي خانه سلامت عنوان كرد.
حقيقي شناخت توانمنديها و استعدادهاي دختران در معرض آسيب و هدايت آنها بسوي استفاده از اين توانمنديها، تلاش در راستاي بازگشت به آغوش سالم خانواده و ايجاد زمينه‌هاي مناسب در خانواده براي پذيرش فرد با ارائه خدمات مشاوره و مددكاري را از ديگر اهداف اين خانه سلامت برشمرد.
كارشناس امور آسيب‌ديدگان اجتماعي اداره كل بهزيستي استان قزوين بيان كرد: نحوه پذيرش دختران در معرض آسيب اجتماعي و فاقد حمايت‌هاي خانوادگي و اجتماعي در مركز خانه سلامت از طريق معرفي آنان از مركز مداخله در بحران فردي، خانوادگي و اجتماعي است.
وي با اشاره به اينكه فرد در معرض آسيب و آسيب‌ديده اجتماعي به مركز مداخله در بحران فردي، خانوادگي و اجتماعي معرفي مي‌شود، ابراز داشت: اين فرد طبق دستورالعمل بهزيستي به مدت كوتاه در اين مركز نگهداري مي‌شود تا تيم تخصصي برنامه‌هاي روانشناسي و مددكاري را براي او انجام ‌دهد.
كارشناس امور آسيب‌ديدگان اجتماعي بهزيستي قزوين یادآور شد: تيم تخصصي مستقر در مركز مداخله در بحران فردي، خانوادگي و اجتماعي متشكل از نيروهاي مشاور، مددكار، مسئول مركز مربوطه و مشاوره حقوقي است.
حقیقی ابراز داشت: این تيم در مركز یاد شده با جمع‌بندي نظرات و با توجه به مستندات فرد در معرض آسيب و آسيب‌ديده اجتماعي در صورت عدم ترخيص تشخيص مي‌دهد كه فرد مورد نظر سابقه اجتماعي متعدد ندارد و در معرض آسيب است به همين دليل او را به مركز خانه سلامت معرفی می‌کنند.
این کارشناس ادامه داد: همچنین زمانی که اين تيم با جمع‌بندي نظرات تشخيص دهد که فرد در معرض آسيب و آسيب‌ديده اجتماعي تجربه‌هاي مختلفي در آسيب دارد او را به مركز حمايت و بازپروري دختران و زنان آسيب‌ديده اجتماعي معرفی می‌کند.
انتهاي پيام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان