۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین انسان سالم باید در الویت محور توسعه شهری قرار گیرد
کد خبر: ۱۷۱۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر سازمان فرهنگی ورزشی :

انسان سالم باید در الویت محور توسعه شهری قرار گیرد

وزیری نژاد گفت: باید شهری داشته باشیم که بتواند به موضوع اصلی که توجه ویژه به انسان است را در الویت قرار دهد تا انسان سالم در محور تو سعه شهری باشد.

 انسان سالم باید در  الویت محور توسعه شهری قرار گیرد

به گزارش صبح قزوین ،همایش روز جهانی داوطلب سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و  با حضور اسکویی معاونت بهداشت استان، مدبر رئیس مرکز بهداشت بلندیان، وزیری نژاد مدیر سازمان فرهنگی ورزشی قزوین در فرهنگسرای بانو برگزار شد.

در این مراسم وزیری نژاد مدیر سازمان فرهنگی ورزشی استان اظهار کرد: داشتن شهرهای پیشرفته  یکی از اهدافی است که همه مدیران شهری آن را بررسی می کنند،داشتن شهری با پل های زیبا،حمل و نقل پیشرفته بسیار مطلوب است ولی باید شهربتواند به موضوع اصلی  آن توجه ویژه به انسان است را در الویت قرار دهد.

انسان سالم را محور توسعه شهری قرار دهیم

وی افزود: انسان سالم را باید محور تو سعه قرار دهیم تا نقایص و کاستی ها را بر طرف کنیم با توجه به آمار دانشجویان که به توسعه علم کمک می کند اما در این بین حلقه مفقوده ای وجود دارد که دانشگاه در حوزه سلامت متولی است و می تواند خدمات سلامت را به داخل خانواده ها ببرد پس نیاز به بستر و ابزار دارد.

مدیر سازمان فرهنگی ورزشی خبر داد: شهر دارای 3 لایه می باشد و منطقه،نواحی و محلات  را تشکیل می دهد.
ما در تقیسم بندی محلات نتوانستیم این اقدامات را به گونه ای مطلوب کامل کنیم.
باهماهنگی شورای های شهر سابق می توانیم شهر را در محلات قانونمند کنیم که مهمترین خدمات در نیروی انتظامی ،اجتماعی و فرهنگی میسر  می شود.

وزیری نژاد اضافه کرد: بودجه ای باید برای محلات اختصاص یابد زیرا با این اقدام از 5/1 استان را به محلات تقیسم کردیم اما اکنون باید بتوانیم از ظرفیت و توانمندی های موجود بهره مند شویم،واگذاری بعضی کارها در این راستا می توانند تشکل هایی ایجاد کرده و علاقمندان را به دور هم جمع کند.

وی عنوان کرد: شوراهای شهر به عنوان پارلمان محلی شکل گرفته اند و منتخب مردم هستند از این طریق می توانیم از داوطبین سلامت مفیدتر استفاده کنیم.
با بکارگیری داوطبین سلامت می توانیم با مردم و محلات پیوند ایجاد کنیم و سطح فرهنگ را در استان افزایش دهیم.

مدیر سازمان فرهنگی ورزشی در ادامه با اشاره به نقش زنان اذعان کرد: باید آموزش های لازم را برای زنان ایجاد کنیم زیرا در انتقال مطالب بسیار گویا هستند، زنان علاقمند در این راستا بسیار فعال واقع می شوند و سلامت را از دیدگاه تغذیه و ورزش و در سلامت اجتماعی از دیدگاه های گوناگون مد نظر قرار دهند .

وزیری نژاد در پایان گفت: شهروندان بانشاط باید همراه جسم سالم روح سالم داشته باشند تا بتوانند به رسالت دینی خود عمل کنند در این بین باید تلاش کرده تا عوامل تهدید کننده سلامت را کاهش دهیم.

انتهای پیام/7007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان