۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین با واقع‌بینی هیچ شانسی برای صعود نداریم / تیم ملی باید بیشتر کنار هم باشد
کد خبر: ۱۷۱۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

محمدخاکپور:

با واقع‌بینی هیچ شانسی برای صعود نداریم / تیم ملی باید بیشتر کنار هم باشد

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ با اعتقاد به اینکه ایران تقریبا هیچ شانسی برای صعود در جام جهانی ۲۰۱۴ ندارد، گفت: باید واقع‌بین بوده و فقط خوشحال باشیم که مقابل سبک‌های مختلف فوتبال دنیا بازی می‌کنیم.

با واقع‌بینی هیچ شانسی برای صعود نداریم / تیم ملی باید بیشتر کنار هم باشد
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، محمد خاکپور درباره قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل اظهار کرد: به نظرم در گروه بسیار خوبی قرار گرفتیم.
از یک منظر تیم ملی ما باید مقابل بهترین‌های دنیا از جمله آرژانتین قرار بگیرد.
** فدراسیون به هیچ شکلی نمی‌توانست یک بازی مقابل آرژانتین فراهم کند وی افزود: فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال هر طور که تلاش می‌کرد به نوعی از تیم ملی آرژانتین برای بازی تدارکاتی دعوت کند و این تیم هم با تمام قوا به میدان بیاید، چنین چیزی ممکن نبود بنابراین باید خدا را شکر کنیم که جام جهانی چنین فرصتی را به ما داد.
همچنین روبرو شدن با تیم‌های نیجریه و بوسنی هم برای این گروه یک تنوع فوتبالی ایجاد کرده است.
آرژانتین، نیجریه، بوسنی و ایران چهار تیم از چهار قاره با چهار سبک کاملا متفاوت از هم در یک گروه قرار گرفته‌اند.
** انتظار دارید شانس‌هایی که در کره آوردیم را در برزیل هم بیاوریم! خاکپور با بیان اینکه با واقع‌بینی تیم ایران نمی‌تواند از گروهش صعود کند، به ایسنا گفت: باید واقع‌بین بود و به دنبال صعود به دور دوم جام جهانی نباشیم.
تنها این شانس خوب نصیب تیم ایران شده که مقابل سبک‌های مختلف فوتبال دنیا خودش را محک بزند و ببیند کجای فوتبال جهان ایستاده است.
بازی آخر تیم ملی در انتخابی جام جهانی مقابل کره‌جنوبی را که یادتان هست، اینکه تیم ما چطور بازی کرد و چگونه توانست راهی جام جهانی شود؟ آیا انتظار دارید دوباره چنین شانس‌هایی در یک مسابقه بیاوریم؟ آن هم در سطحی چون جام جهانی! ** با واقع‌بینی ایران هیچ‌ شانسی برای صعود از گروهش ندارد مدافع اسبق تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه در پاسخ به اینکه یعنی هیچ شانسی برای صعود ایران قائل نیستید، تصریح کرد: اگر بخواهیم خودمان را گول بزنیم، بله کمی شانس داریم اما با واقع‌بینی تقریبا هیچ شانسی برای صعود نداریم.
ما تا جام جهانی چه کاری می‌توانیم بکنیم تا تیم ملی دگرگون شود؟ واقعیت این است که تغییرات زیادی نمی‌توانیم داشته باشیم.
استخوان‌بندی تیم ملی ما همین است و تنها بازیکنان می‌توانند اندکی به لحاظ فیزیکی بهتر شوند.
** سال 2006 بازیکنان خوبی داشتیم اما تیم نداشتیم! وی در واکنش به اینکه با این حساب معتقدید نسبت به دوره‌های قبلی که در جام جهانی حضور داشتیم اکنون در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌ایم گفت: بله دقیقا نظرم همین است.
ما در آن دوره‌ها شانس کمی برای صعود داشتیم چون هم کیفیت فوتبال‌مان در آن دوره‌ها بهتر بود و هم شاید در قرعه‌ی آسان‌تری هم قرار گرفته بودیم.
حتی فکر می‌کنم شرایط ما نسبت به سال 2006 هم سخت‌تر است.
البته در سال 2006 شاید بازیکنان خوبی داشتیم اما تیم نداشتیم! ** در جام جهانی 98 بازیکنان باتجربه بین‌المللی نداشتیم اما الان داریم خاکپور در پاسخ به اینکه با این موضع، چقدر احتمال می‌دهید در جام جهانی و در مواجهه با ستارگانی چون مسی برای تیم ملی در جام جهانی فاجعه رخ دهد! به ایسنا گفت: آن طور هم نمی‌شود.
بعید می‌دانم فاجعه‌ای رخ دهد.
در سال 1998 وقتی ما به جام جهانی می‌رفتیم شاید بازیکنان باکیفیتی داشتیم اما بازیکنان‌مان در سطح فوتبال جهان کم‌تجربه بودند.
اما امروز بازیکنان مختلفی در تیم ملی تجربیات جهانی دارند.
بازیکنانی چون جواد نکونام، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و.
.
.
.
همچنین ما الان مربی جهانی چون کی‌روش هم داریم بنابراین فاجعه‌ای رخ نمی‌دهد.
** با فوتبال بزن‌زیرش اگر با آرژانتین مساوی هم کنیم مردم خوشحال نمی‌شوند این کارشناس فوتبال با بیان اینکه مردم ایران فوتبال تدافعی بزن زیرش را دوست ندارند ادامه داد: مردم ما آنقدر آگاه هستند که به خوبی فوتبال را بفهمند.
تیم ایران باید سعی کند تمام داشته‌هایش را به میان بیاورد.
اگر ما همه توان‌مان بگذاریم، واقعا فوتبال بازی کنیم اما چهار گل هم از آرژانتین بخوریم شاید مردم خوشحال شوند اما همین مردم اگر ببینند تیم کشورشان روی خط دروازه ایستاده و مدام به زیر توپ می‌زند، اگر با یک گل از آرژانتین شکست بخورد و حتی مساوی هم بکند خوشحال نمی‌شوند.
** بازیکنان تیم کی‌روش تا جام جهانی باید بیشتر دور هم جمع شوند خاکپور در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید بهترین کاری که تیم ملی از الان تا جام جهانی باید انجام دهد چیست اظهار کرد: فکر می‌کنم بهترین اقدام این باشد که در زمان‌های بیشتری بازیکنان را دور هم جمع کنیم.
تیمی که کی‌روش می‌خواهد آن را به جام جهانی ببرد باید اردوهای بیشتری برگزار کند و با تیم‌های بزرگ هم روبه‌رو شود.
نه اینکه بخواهیم با امثال قطر، کویت، امارات و.
.
.
بازی تدارکاتی داشته باشیم.
باید تنه بازیکنان‌مان به تنه بازیکنان بزرگ دنیا بخورد و بتوانند فوتبال در سطح اول جهان را درک کنند.
** برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان مدعی‌ قهرمانی‌اند اما جام در آمریکای‌جنوبی می‌ماند وی در پاسخ به اینکه چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی جام 2014 می‌دانید تصریح کرد: برزیل را جدی‌ترین مدعی قهرمانی می‌دانم که قطعا می‌تواند در جمع چهار تیم پایانی باشد.
در کنار این تیم، پیش‌بینی می‌کنم سه تیم آرژانتین، اسپانیا و آلمان هم کیفیت حضور در جمع چهار تیم پایانی را دارند.
فراموش نکنید چندین دوره است که جام جهانی در برزیل یا دیگر کشورهای آمریکای جنوبی برگزار شده و فکر می‌کنم در سال 2014 هم کاپ قهرمانی در آمریکای جنوبی باقی بماند.
** بردن نیجریه و بوسنی و مساوی با آرژانتین فقط یک رویاست خاکپور در پایان گفت: به عنوان یک ایرانی برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.
من هم دوست دارم ایران، نیجریه و بوسنی را شکست دهد، با آرژانتین مساوی کند و از گروهش بالا بیاید اما این فقط یک دوست داشتن ساده و یک رویا است! من افتخار می‌کنم تیم کشورم به جام جهانی رفته و امیدوارم بازی‌های خوبی در این رقابت‌ها انجام دهد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان