۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ما نمی توانیم دانشجویان را مجبور به داشتن حجاب کنیم
کد خبر: ۱۷۱۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ادعای عجیب مسئول حراست دانشگاه البرز:

ما نمی توانیم دانشجویان را مجبور به داشتن حجاب کنیم

مسئول حراست دانشگاه البرز: تا حد امکان تذکرات لازم به دانشجویان داده می شود و اگر باز هم مشکلی در زمینه حجاب دانشجویان باشد کم لطفی از سوی دانشجویان است و ما نمی توانیم دانشجو را مجبور به داشتن حجاب کنیم زیرا محیط دانشگاه یک محیط آزاد است.

ما نمی توانیم دانشجویان را مجبور به داشتن حجاب کنیم

به گزارش صبح قزوین، نشستی خبری با عنوان " نشست خبری ریاست دانشگاه و مسئولین دانشگاه غیر انتفاعی البرز با حضور اصحاب رسانه" به بهانه روز دانشجو و بررسی مشکلات پیش آمده برای دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد.
نشستی که در آن بیشتر سوالات دانشجویان و خبرنگاران به دلیل عدم حضور ریاست دانشگاه در نشست بی پاسخ ماند و هریک از مسئولین حاضر در جلسه به نحوی از پاسخ به سوالات طفره رفتند.

ابراهیمی معاون پژوهشی، رحمانی معاون آموزشی و کشاورز مسئول حراست و پشتیبانی مسئولین پاسخگوی این نشست بودند که با تاخیر بسیار در این نشست حاضر شدند.

بالا بودن هزینه شهریه ها نسبت به سایر موسسات غیر انتفاعی استان، وام های دانشجویی، تبدیل شدن عنوان موسسه به دانشگاه، کوچک بودن فضای واحد انتشارات و گران بودن هزینه این واحد، نوسان غیر معمول قیمت ژتون، مجهز نبودن آزمایشگاه ها، ظرفیت بالای کلاس ها، مشکلات اخلاقی رانندگان و هزینه متغیر کرایه ها، مجهز نبودن سرویس های بهداشتی، کمبود امکانات ورزشی و غیره از جمله مشکلات عدیده و درخواست های دانشجویان موسسه البرز بود.

سوالات خبرنگاران حاضر در نشست نیز در حیطه بررسی همین مشکلات بود و مسئولین اینگونه پاسخ دادند:

ابراهیمی در پاسخ به سوالات دانشجویان و خبرنگاران اظهار کرد: تا سال گذشته فعالیت های این دانشگاه به طور جدی نبود ولی از تیر ماه امسال بصورت فعال در این موسسه حاضریم و با ارگان ها و نهاد های مختلف از جمله نیروی انتظامی استان قزوین، برق منطقه ای زنجان، شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و وزارت نفت تفاهم نامه ی همکاری برای راهبرد امور پژوهشی دانشگاه امضا کردیم.

وی در ادامه افزود: معاونت پژوهشی دانشگاه از تمامی دانشجویانی که تمایل به شرکت در همایش ها و سمینار ها را دارند و همچنین از اختراعات آن ها استقبال می کند و تا حد امکان به دانشجویان برای ثبت مقالات علمی و پژوهشی کمک می شود و تا سقف 600 هزار تومان به دانشجویان این موسسه وام داده می شود.

 معاون پژوهشی دانشگاه خاطر نشان کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه با پرداخت 50 درصد از شهریه موسسه پارسه به دانشجویان برای شرکت در آزمون های آزمایشی این موسسه و قبولی در آزمون کارشناسی ارشد کمک می کند.

وی در خصوص درخواست دانشجویان مبنی بر تبدیل شدن این موسسه به دانشگاه، عنوان کرد: در تمامی استان ها موسسات آموزش عالی زیر نظر یک دانشگاه مادر هستند.
موسسه غیر انتفاعی البرز نیز، زیر نظر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین می باشد.
مدارک دانشجویان باید به این دانشگاه ارسال شده و تاییدیه بگیرد.

ابراهیمی افزود: تشکیل حداقل 4 دانشکده، تعداد دانشجویان، تعداد مقالات و اختراعات از سوی دانشجویان از جمله عوامل موثر در این تغییر هستند.
ریاست دانشگاه و مسئولین به مدت یک سال است که تلاش می کنند تا زمینه را برای تبدیل شدن موسسه غیر انتفاعی البرز به دانشگاه را فراهم کنند تا بتوانیم بصورت مستقل عمل کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد و  اعلام کرد: ما تمامی این زمینه ها را فراهم کردیم و به احتمال بسیار زیاد تا یک سال آینده موسسه غیر انتفاعی البرز به یک دانشگاه مستقل تبدیل می شود.

کشاورز در ادامه نشست در خصوص حجاب نامناسب دانشجویان و روابط غیر معمول دانشجویان در دانشگاه، عنوان کرد:  طبق آیین نامه پژوهشی و ابلاغیه وزارت علوم، یک فرم 3 ثبت نام را جزء مراحل ثبت نام قرار داده ایم، که دانشجو موظف است با امضای این فرم به ضوابط دانشگاه احترام گذاشته و نحوه پوشش خود را کنترل کند.

وی افزود: حراست و ریاست دانشگاه با دانشجویان متخلف برخورد می کند و از آن ها تعهد نامه کتبی می گیرد و 90 درصد از مورد های انضباطی دانشجویان با این برخورد ها اصلاح می شود.
  از آنجایی که بیشتر دانشجویان ما از شهر های دور به این دانشگاه می آیند، برگرداندن داشنجویان برای اصلاح نحوه پوششان کار درستی نیست.

این مسئول حراست و پشتیبانی افزود: تا حد امکان تذکرات لازم به دانشجویان داده می شود و اگر باز هم مشکلی در زمینه حجاب دانشجویان باشد کم لطفی از سوی دانشجویان است و ما نمی توانیم دانشجو را مجبور به داشتن حجاب کنیم زیرا محیط دانشگاه یک محیط آزاد است.

وی در خصوص فعالیت های ورزشی دانشجویان و کمبود امکانت ورزشی، تشریح کرد: موسسه ما سالن ورزشی ندارد و دانشجویان می توانند از سالن ورزشی شهرداری و سالن ورزشی علی ابن ابی طالب (ع) در منطقه 2 قزوین، در بعضی از روز های هفته می توانند استفاده کنند.
در محوطه باز دانشگاه نیز ورزش های فوتسال، والیبال و شطرنج برگزار می شود.

کشاورز در خصوص یکدست نبودن لباس های ورزشی تیم فوتسال دانشگاه در مسابقات گفت: زمان برگزاری مسابقات دیر به اطلاع ما رسید و ما زمان کافی برای یکدست نمدن لباس های ورزشی نداشتیم و برای مسابقات بعدی این نواقص جبران خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات ترددی دانشجویان توضیح داد: موسسه ما برای سرویس های ترددی با آقای مهدی پور طرف قرارداد است.
هزینه های ترددی سرویس ها طبق قرارداد نباید بالاتر از ترمینال باشد و تا سرویس ها کاملا پر نشودحرکت نمی کنند.

رحمانی در پاسخ به سوالات خبرنگاران و دانشجویان در خصوص شهریه ها گفت: هیچ دانشگاهی خارج از ضوابط دانشگاه نمی تواند از دانشجویان شهریه بگیرد و هزینه های شهریه طبق مبلغی که در دفترچه اعلام شده، دریافت می شود.

وی در خصوص تجهیزات آزمایشگاه ها و سطح علمی دانشگاه تشریح کرد: تجهیزات آزمایشگاهی ما با سطح ایده آل فاصله زیادی دارد ولی نسبت به سال های گذشته پیشرفت بساری کرده است.
در بحث علمی، رتبه ای که وزارت علوم اعلام کرده است از 316 موسسه غیر انتفاعی کشور موسسه البرز رتبه 18 را به خود اختصاص داده است و ملاک این رتبه بندی ها بر اساس فضاهای آموزشی، تجهیزات و فعالیت های پژوهشی می باشد.

معاون آموزشی موسسه البرز در خصوص پیگیری مشکلات دانشجویان گفت: هزینه های دریافتی واحد انتشارات را پیگیری خواهیم کرد و در نظر داریم که مکان مناسب تری را برای این منظور اخحتصاص دهیم.
غیبت های بی اطلاع اساتید را نیز توسط مسئول امور کلاس ها کنترل می کنیم و در صورت لزوم اساتید جایگزین می شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص مشکل دانشجویان مبنی بر مشخص نبودن منوی غذا از یک هفته قبل با ریاست دانشگاه صحبت کرده ایم.
سال های قبل وزارت علوم به دانشگاه های غیر انتفاعی کمک می کرد، اما 2 سال است که دیگر این امکانات را به دانشگاه ها نمی دهد.
قیمت غذا در این موسسه 1500 توامن است که 75 درصد را دانشگاه به دانشجویان سوبسید می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان