۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین همایش وقف و رسانه در استان قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۱۷۰۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام نوروزی:

همایش وقف و رسانه در استان قزوین برگزار می شود

مدیر کل اوقاف قزوین : همایش وقف و رسانه در استان قزوین برگزار می شود.

همایش وقف و رسانه در استان قزوین برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ،در آستانه بزرگداشت هفته وقف، حجت الاسلام مصطفی نوروزی ، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه ستاد استانی گرامیداشت هفته وقف ، با اشاره به لزوم تعامل تنگاتنگ و مستمر با رسانه های جمعی برای تبیین جایگاه وقف و بیان کارکرد وجودی این سنت حسنه در سطح ملی اظهارداشت: اولین همایش وقف و رسانه با رویکرد حماسه اقتصادی و با شعار وقف رسانه و حماسه اقتصادی برگزار خواهدشد.
وی گفت: موقوفات در اقتصاد کشور و در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد ظرفیت و امکانات مختلف در زمینه های آموزشی ، بهداشت و درمان ، فرهنگی و.
.
.
در مسیر شکوفایی اقتصادی و تعدیل مشکلات اقتصادی دولت می تواند نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشد.
حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را، سال حماسه اقتصادی در کشور عنوان کردند باید با بیان تاثیر نقش وقف در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور در این راه، همراه و همگام شویم.
به گفته مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، ایجاد دغدغه و انگیزه نسبت به ارتقاء آگاهی مردم به آثار و برکات وقف درمیان اصحاب رسانه از اهداف این اداره کل در اولین همایش وقف و رسانه سال جاری است.
حجت الاسلام نوروزی متذکر شد: نه در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بلکه در سازمان اوقاف و امورخیریه همصدایی رسانه ای را دنبال می کنیم تا بتوان در این ارتباط دو سویه خدمات و آثار و برکات وقف به یک جریان مستمر تبدیل کنیم.
وی با تقدیر و تشکر از همکاری رسانه های جمعی و خبرنگاران برای انعکاس فعالیت های مرتبط با وقف در سراسر استان یادآور شد: امیدواریم شناساندن ظرفیت ها ،توانایی ها و کارکردهای موقوفات و امامزادگان شاخص در سرلوحه کار رسانه های خبری در هفته وقف قرار گیرد.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، شناساندن ظرفیت ها، و ارایه تحلیل از حوزه فعالیت اداره کل را از جمله کارکردها و تعامل با رسانه های گروهی در هفته وقف عنوان کرد و افزود: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته است با ارتقای تعامل خود با رسانه ها ، به عنوان یکی از ادارات کل موفق عمل کند.
حجت الاسلام نوروزی افزایش سطح تولیدات رسانه ای مانند تهیه فیلم ، مستند و گزارش های خبری را از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در سال جاری برای کاهش انعکاس اخبار منفی در رسانه ها دانست و اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در مقایسه با سایر ادارات کل ، توانسته است با اطلاع رسانی مناسب و توجیه مسئولان رسانه های جمعی و خبرنگاران در این خصوص موفق عمل کند.
حجت الاسلام نوروزی در ادامه در خصوص اهداف این همایش گفت : هدف از برگزاری همایش وقف و رسانه ایجاد زمینه و آمادگی لازم در رسانه ها ی استان جهت استفاده از ظرفیتهای رسانه ای برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و پوشش گسترده و مطلوب برنامه های هفته وقف می باشد که با شعار همايش وقف و رسانه، «وقف، رسانه، حماسه اقتصادي» قبل از آغاز هفته وقف برگزار می شود،که در آن از مدیران مسئول رسانه های فعال در استان و خبرنگاران با رویکرد فعالان رسانه ای حوزه وقف و بقاع متبرکه به¬طور گسترده جهت حضوردعوت بعمل آمده است .
وی در تشریح همایش وقف و رسانه اظهار داشت : سخنرانی مدیر کل اوقاف استان و ارائه گزارشی از عملکرد رسانه¬های استان در عرصه فرهنگسازی وقف و دلایل انتخاب فعالان رسانه ای به¬منظور تنویر افکار عمومی ، مدیر شبکه استانی و مسئولان فعال رسانه ای با محوریت اهداف، رویکردها و چشم انداز همایش و همکاری های مشترک ، فضا سازی وتبلیغات محیطی مناسب به منظور معرفی همایش، آثار وبرکات وقف و موقوفات استان، در قالب بنر، پوستر، نماهنگ، آگهی و تقدیر تجلیل از همکاری فعالان رسانه¬ای در حوزه وقف و بقاع متبرکه در بخش¬های صدا، سیما، مطبوعات، خبرگزاری¬ها و سایت¬ها، با اهدای لوح سپاس و هدایا از اعم برنامه های همایش وقف و رسانه می باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان