۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین دانشگاه محلی برای تاخت و تاز منافع سیاسی نیست/ کرسی آزاد اندیشی باید از کلیشه و گزارش کار خارج شود
کد خبر: ۱۷۰۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رییس دانشگاه پیام نور تاکستان:

دانشگاه محلی برای تاخت و تاز منافع سیاسی نیست/ کرسی آزاد اندیشی باید از کلیشه و گزارش کار خارج شود

رییس دانشگاه پیام نور تاکستان گفت: کرسی آزاداندیشی باید از نمایش و کلیشه و صرف ابلاغ گزارش کار، خارج شود و به عنوان یک اصل جدایی ناپذیر از دانشگاه، باید در بطن دانشگاه جریان یابد.

دانشگاه محلی برای تاخت و تاز منافع سیاسی نیست/ کرسی آزاد اندیشی باید از کلیشه و گزارش کار خارج شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از کیوسنا، بهمن طاهرخانی تمام ایام سال را نمادی از روز دانشجو دانست و گفت: دانشجو بودن در فرهنگ اسلامی معنا و مفهومی والایی را دارد و باید به دانشجو بودن افتخار کرد.
رییس دانشگاه پیام نور تاکستان، تحرک، تیزبینی، مطالعه و دغدغه های اجتماعی و سیاسی را از ویژگی های یک دانشجو عنوان کرد و افزود: دانشجو یک ذره بین در دست دارد که دیگران از این ذره بین بی نصیب هستند و وجود دانشجو با ابزار علم و دانش از واجبات یک کشور است.
طاهرخانی با اشاره به برخی از تهدیدات و کارشکنی های دشمن در روزهایی چون، ۱۶ آذر، اظهار داشت: دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی در پی اهداف شوم خود، از روز دانشجو برای تخریب استفاده می کند و دانشجویان باید آگاه و هوشیارتر در صحنه حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: سه شهید دانشجوی ۱۶ آذر در راه مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از اسلام شهید شدند و در خفقان حاکم بر نظام شاهنشاهی، دانشجویان با شناخت صحیح و بصیرت، نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.
این مسوول دانشگاه را محیطی مقدس دانست و تاکید کرد: شهادت و جانفشانی یعنی طرف مقابل بر راه باطل است.
طاهرخانی با اشاره بر روحیه استکبارستیزی دانشجو، گفت: همانطور که میکروب های کف دست با چشم بدون ذره بین دیده نمی شود، دانشجوی مسلح به علم، ایمان و هنر می تواند شناخت صحیحی از استکبار داشته و جهت مبارزه با آن پیروز میدان شود.
رییس دانشگاه پیام نور تاکستان با اشاره بر ضرورت کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه، تصریح کرد: هملنطور که خوردن و آشامیدن از ضروریات زندگی انسان است، توجه به خوراک عقل و رشد و تعالی آن نیز از ضروریات است که جایگاه پرورش عقل، در دانشگاه و با علم و دانش و سنجش آن میسر است.
وی تعریف اسلام از علم و دانش را تعریفی جامع و کامل عنوان کرد و گفت: دانش بدون بحث و بررسی معنا ندارد و چالش های علمی، پرسش و پاسخ، نقد و مطالبه از اجزای جدایی ناپذیر دانش می باشد.
طاهرخانی خاطرنشان کرد: متاسفانه دانشگاه به محلی برای تاخت و تاز منافع سیاسی تبدیل شده است، دانشگاه باید بد و خوب را با هم بگوید،دانشگاه باید محل بحث و بررسی علمی و دقیق باشد.
وی ابراز داشت: شآن کرسی آراد اندیشی فقط در گزارش دادن نیست که اینگونه نگاه بر کرسی آزاداندیشی آن را عبث و بیهوده می کند.
این مسئول تاکید کرد: کرسی آزاداندیشی باید از نمایش و کلیشه ایی بودن خارج شود و به عنوان یک اصل جدایی ناپذیر از دانشگاه، باید در بطن دانشگاه جریان یابد.
طاهرخانی خاطرنشان کرد: کرسی های آزاد اندیشی باید تعین کننده نحوه برخورد ما با امریکا باشد.
رییس دانشگاه پیام نور تاکستان اظهار داشت: کرسی های آزاداندیشی با بررسی سیستم اقتصادی کشور و اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقدامات دولت را به چالش کشانده و خروجی آن راهکار اجرایی در بهبود مشکلات کشور باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان