۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین تعامل اداره كتابخانه ها با زندان ارتقاي سطح فرهنگي مددجويان را به دنبال دارد
کد خبر: ۱۶۹۷۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل زندان هاي استان قزوين:

تعامل اداره كتابخانه ها با زندان ارتقاي سطح فرهنگي مددجويان را به دنبال دارد

مدير كل زندان هاي استان قزوين گفت: تعامل مثبت و سازنده اداره كتابخانه ها با مجموعه زندان ها، ارتقاي سطح فرهنگي مددجويان و اصلاح رفتار آن ها را به دنبال دارد.

تعامل اداره كتابخانه ها با زندان ارتقاي سطح فرهنگي مددجويان را به دنبال دارد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل زندانهاي استان قزوين، حميدرضا فراست طلب در ديدار با سرپرست اداره كل كتابخانه هاي استان افزود: طي ماه هاي اخير برنامه هاي متنوع و مفيدي با همكاري اداره كتابخانه ها در سطح زندان هاي استان به اجرا درآمده كه از آن جمله راه اندازي ايستگاه مطالعه در سالن ملاقات زندان چوبيندر و اهداي 250 نسخه كتاب به اين اداره كل بوده است.
وي اظهار داشت: تحمل مجازات حبس نبايد مانع تحصيل علم و دانش مددجويان شود و لازم است از تمامي ظرفيت هاي موجود براي ايجاد انگيزه و تشويق مددجويان به كسب علم و دانش بهره برد.
وي ادامه داد: مددجويان بايد با فراگيري علم و دانش و آگاهي بتوانند كمبود‌ها و ضعف‌هاي گذشته خود را جبران كرده و مسير درست زندگي را انتخاب كنند.
فراست طلب رسالت آموزشي در زندانها را در جهت بازپروري مددجويان بسيار سنگين دانست و گفت:اگر مديران بينش فرهنگي مناسبي داشته باشند، مي توانند بر چالش هاي فرهنگي پيروز شوند و آنچه امروز تحت عنوان كار فرهنگي و اصلاح و تربيت در زندان ها انجام مي شود بدون شك خدمتي بزرگ به شمار مي‌آيد.
اين مسوول به همكاري و حمايت اداره كتابخانه هاي استان اشاره كرد و افزود: كتابخانه ها به دليل برخورداري از ظرفيت هاي فرهنگي و خدماتي مي توانند با اجراي فعاليت هاي متنوع و مفيد زمينه بازپروري روحي و فكري مددجويان زندان را هرچه بيشتر مهيا كنند كه تاكنون نيز گام هاي موثري در اين راستا برداشته شده است.
مدير كل زندان هاي استان خاطرنشان كرد: اميدواريم منابع در نظر گرفته شده براي زندان ها طبق نيازسنجي دقيق و كارشناسي شده ارسال شود زيرا لازم است كتاب هايي در اختيار مددجويان قرار گيرد كه هرچه بيشتر به توسعه و تقويت فكري و ذهني آن ها كمك كند.
وي برگزاري دوره هاي آموزش قرآن و احكام و نهج البلاغه، دوره هاي فني و حرفه اي شامل اموزش منبت و معرق كاري و برق كشي ساختمان ، خياطي و دوره هاي آموزشي و ورزشي را از ديگر خدمات اداره زندان ها براي مددجويان ذكر كرد.
فراست طلب در پايان ابراز اميدواري كرد اين فعاليت هاي فرهنگي مشترك ادامه پيدا كند.
سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان قزوين نيز در اين جلسه گفت: زندان ها اماكني هستند كه اقشاري خاص و آسيب پذير در آن ها سكونت دارند كه لازم است مورد حمايت ويژه قرار بگيرند.
محمدرضا مولايي اافزود: زندان با وجود معايبي كه دارد فرصت مناسب را براي مددجو فراهم مي كند تا بتواند با بازپروري روحي و شخصيتي خود، دوباره اجتماعي شود.
وي اظهار داشت: در اين راستا اداره كتابخانه هاي استان اجراي فعاليت هاي فرهنگي و تلاش براي توسعه كتاب و كتابخواني بين مددجويان را در اولويت خود قرار داده كه در اين زمينه اقداماتي نيز صورت گرفته است.
مولايي ادامه داد: در زندان هاي قزوين به دليل وجود مديران و كارشناساني متخصص و مجرب فضايي فرهنگي حاكم شده كه به واسطه اجراي فعاليت هاي مختلف فرهنگي آموزشي به جرات مي توان گفت سرانه مطالعه مددجويان زندان از افراد عادي بالاتر است.
اين مسوول يادآور شد: نهايت تلاش خود را براي گسترس فعاليت هاي فرهنگي در زندان هاي استان به كار خواهيم گرفت.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان