۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین یادواره شهدا، یادآوری و پاسداشت ایثارگری رزمندگان اسلام است
کد خبر: ۱۶۶۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۶ ساعت: ۲۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

یادواره شهدا، یادآوری و پاسداشت ایثارگری رزمندگان اسلام است

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری یادواره شهدا، یادآوری و پاسداشت ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام است که جان خود را برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب فدا كردند.

یادواره شهدا، یادآوری و پاسداشت ایثارگری رزمندگان اسلام است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، یادواره شهدای فروردین ماه قزوین و حومه عصر امروز(26 فروردین) در حسینیه امام زاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: این مجلس به مناسبت سالگرد شهدای عملیات فتح المبین که دوم فروردین سال 61 شمسی و شهدای عملیات کربلای 8 که در 18 فروردین سال 66 به شهادت رسیدند همچنین 86 تن از والدین شهدایی که در این ماه به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند، برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا، یادآوری و پاسداشت ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام است که جان خود را برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب فدا كردند و امیدواریم همه ما در آخرت از شفاعت شهدا بهره‌مند شویم.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه با اشاره به اطلاعاتی درباره عملیات فتح المبین خاطرنشان کرد: این عملیات ساعت 30 دقیقه بامداد روز دوشنبه دوم فروردین سال 61 با رمز یا زهرا(س) در جبهه جنوبی و در غرب شوش و دزفول با وسعت 2 هزار و 500 کیلومتر مربع انجام شد.

وی ادامه داد: طرح‌ریزی عملیات فتح المبین از نیمه‌های آبان ماه یعنی 4 ماه و نیم پیش از شروع عملیات، آغاز شده بود که این عملیات نقطه عطف جنگ تحمیلی بوده و منجر به بیرون راندن نیروهای عراقی از خاک خوزستان شد.

نظری عنوان کرد: عمليات‌ كربلاي ۸ نیز در تاريخ 18 فروردین سال 66 با رمز يا صاحب‌ الزمان‌(عج‌) و در منطقه عملیاتی شرق بصره و غرب شلمچه ایران با هدف‌ انهدام‌ نيروهاي‌ دشمن‌ و تحكيم‌ مواضع‌ بدست‌ آمده‌ در عمليات‌ كربلاي ۵ به‌ مدت‌ پنج‌ روز توسط نيروي‌ زميني سپاه‌ انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به انواع مرگ انسان‌ها تصریح کرد: مرگ کافر از سخت‌ترین مرگ‌هاست و همانطور که در احادیث و روایات اشاره شده مرگ مومن با دیگران متفاوت است و همچون بو کردن یک گل است زیرا دنیا برای مومن مثل زندان بوده و رهایی از آن و رسیدن به لقای الهی برایش لذت بخش است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است که کامل‌ترین ایمان 103 شرط یا مرحله دارد چه در بعد ایجابی که انجام دادنی است و چه در بعد سلبی که ترک کردنی است.

وی عنوان کرد: شهادت در راه خدا دو نوع است که شامل شهادت در معرکه یا در میدان جنگ به معنای خاص است و یا در معنای گسترده‌تر و عام به معنای انسانی است که در مسیر انجام تکلیف و وظیفه جانش را از دست دهد که او نیز شهید نامیده می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: در آیات و روایات درباره مقام شهید، شفاعت شهید، احکام شرعی شهید، تربت شهید و موضوعات مختلف دیگر سخن زیادی به میان آمده همچون، شهدا رستگارترین انسان‌ها بوده و خداوند سعادت آنها تضمین کرده است.

وی در پایان بیان کرد: در پندار و گفتار اجازه نداریم از لفظ مرگ یا تعابیری از این قبیل برای شهدا استفاده کنیم زیرا شهیدان زنده‌اند و حیات آنها پس از شهادت برای همیشه جاودان است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان