۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین تابلوی منقش به دعای آیت‌الکرسی به کربلا فرستاده می‌شود
کد خبر: ۱۶۵۵۱۲ نویسنده: فاطمه زاکرانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۵ ساعت: ۱۴:۳۶ ↗ لینک کوتاه

با همت هنرمند قزوینی؛

تابلوی منقش به دعای آیت‌الکرسی به کربلا فرستاده می‌شود

با همت هنرمند قزوینی تابلوی منقش به دعای آیت‌الکرسی به شهر کربلا و حرم مطهر امام حسین (ع) فرستاده می‌شود.

تابلوی منقش به دعای آیت‌الکرسی به کربلا فرستاده می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ فاطمه زاکرانی یکی از هنرمندان قزوینی است که 9 سالدر رشته سرمه‌دوزی یا رودوزی‌های سنتی و الحاقی فعالیت داشته و هنرجویان بسیاری را آموزش داده است.

زاکرانی با دیدن هدایایی که هنرمندان به امامزادگان و حرم امامان (ع) تقدیم می‌کردند،تصمیم می‌گیرد تا با همکاری دوستانش یک تابلوی منقش به آیات قرآنی را بر روی پارچه ترمه آماده کرده و تقدیم حرم مطهر امام حسین (ع) کنند. 


در مراحل اولیه کار تصمیم گروه تغییر کرده و برای آماده‌سازی این تابلو تنها از یک دوزنده استفاده شده و انجام کار گروهی به شرایط دیگری موکول می‌شود.

این کار به مدت 3 ماه و به صورت تمام وقت توسط یک نفر انجام شده است و آیات دعای آیت‌الکرسی بر روی پارچه ترمه با تراکم بالای ابریشم و با سِرمه‌های باکیفیت و طراحی عالی در ابعاد 2متر و نیم در یک متر آماده شده است.

هزینه این تابلودر حدود 2 میلیون و دویست هزار تومان است که مقداری از این مبلغ توسط بانی‌هایی که نیت یا حاجتی داشته‌اند تامین شده و بیشتر مبلغ هنوز تامین نشده است.

به محض تامین کامل هزینه تولید این تابلو، این اثر ارزشمند توسط کاروان‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند به سمت عتبات عالیات فرستاده خواهد شد.

گفتنی است، افرادی که علاقمندند برای شرکت در تامین هزینه‌های این هدیه زیبا برای حرم مطهر امام حسین (ع) همکاری داشته باشند می توانند مبلغ مورد نظر خود را به شماره حساب 5894631893894394 به نام فاطمه زاکرانی  واریز کرده و یا با شماره 09192860460 تماس گرفته و در صورت تمایل حضوری برای دیدن تابلو به آدرس سرای سعدالسلطنه غرفه شماره 26 مراجعه کنند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان