۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین به کار بردن سبك زندگي اسلامي، جهادي است كه زنان بايد در خانواده آغاز کنند
کد خبر: ۱۶۱۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو شوراي اسلامي شهر تاكستان:

به کار بردن سبك زندگي اسلامي، جهادي است كه زنان بايد در خانواده آغاز کنند

اولين جهاد زن، همسر داري اسلامي است و برای انجام آن، به کار بردن سبك زندگي اسلامي، جهادي است كه زنان بايد در خانواده آغاز کنند.

به کار بردن سبك زندگي اسلامي، جهادي است كه زنان بايد در خانواده آغاز کنند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سخن فوق را آتوسا پير كاري، عضو شوراي اسلامي شهر تاكستان در همایش « بانوان و سبك زندگي اسلامي» برای بانوان كارمند ادارات شهرستان تاکستان بیان کرد و اظهار داشت: براي تحقق اين جهاد بايد به شيوه صحیح، نحوه فكر كردن و افكار مردان و زنان نسبت به هم، اصلاح شود.
ایشان در این برنامه که مکان برگزاری آن سالن اجتماعات شبكه بهداشت ـ درمان تاکستان بود، در تشریح افكار مخرب و بازدارانده و افكار مثبت در انسان، تأکید کرد: تفكر مثبت، شيوه اي از فكر كردن است كه فرد را قادر مي سازد، از رفتارها، نگرش ها، احساس ها، علاقه ها و استعدادهاي خود و ديگران، برداشت مناسب و مثبت داشته باشد و اضافه کرد: با این افکار، فرد می تواند در هر شرايطي و با حفظ آرامش، منطقي ترين و عاقلانه ترين تصميم را بگيرد.
پیر کاری با اشاره به اینکه زن مسلمان، با اين حربه مي تواند بر بسياري از مشكلات در زندگي خود فائق آيد؛ سبك زندگي اسلامي را در خانواده خود ايجاد كند و به دنبال آن نتايج مطلوب اين روش را در زندگي ببيند، در بحث تأثير تفكر مثبت بر زندگي و روحيات زن و مرد در خانواده اظهار داشت: تفكر مثبت به دنبال شناخت مثبت به وجود مي آيد و امروزه بسياري از اختلاف های همسران با هم به دليل عدم شناخت صحيح از ويژگي ها و تفاوت هاي فردي يكديگر و استفاده از تفكر منفي و بازدارنده می باشد که عدم تفكر صحيح و بروز اختلاف - و حتی در برخي موارد جدايي همسران - ؛ پیامدهای آن است.
عضو شوراي اسلامي شهر تاكستان تصریح کرد: زن مسلمان بايد خود را در تمامي ابعاد ديني، علمي، تفكر و شناخت، ورزشي، اجتماعي و غیره ارتقاء دهد و به تفاوت هاي فردي انسان ها - زن و مرد- احترام گذاشته و آنها را موهبتي از جانب خداوند بداند تا بتواند در زندگي، سبك صحيح و مورد نظر اسلام را پیاده کند.
دیگر سخنران این همايش، دكتر جلال رحماني رئيس شبكه بهداشت ـ درمان تاکستان، برگزاري چنين همايش ها را وسيله ای ضروری دانست که بر حفظ بنيان و نهاد خانواده ها تاثير مثبت خواهد گذاشت.
علي اكبريان فرماندار تاکستان نيز ضمن سخن گفتن درباره شيوه زندگي « عقل معاش» از نظر فرهنگ اسلامي، در بحث نحوه تعاملات اجتماعي در كشور، يادآور شد بايد روحيه كار جمعي را در بين ايرانيان پروراند و رفتارهاي اجتماعي صحيح را در مردم تقويت كرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان