۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین بیشتر قربانیان جرائم اینترنتی دانشجویان هستند
کد خبر: ۱۶۱۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همایش پژوهش کاربردی محور؛

بیشتر قربانیان جرائم اینترنتی دانشجویان هستند

اولین همایش پژوهش کاربردی محور به همت پژوهشکده شهید شلویری بسیج دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

بیشتر قربانیان  جرائم اینترنتی دانشجویان هستند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، صادق فلاح، مسوول پژوهشکده شهید شلویری درباره این مرکز پژوهشی گفت: رسالت اصلی ما حرکت به سمت مرزهای دانش و فن آوری و حرکت در لبه ی علم است.
فلاح افزود: در حال حاضر پژهشکده دارای چهار کارگروه مکانیک و مدل سازی، هوافضا، رباتیک و اتوماسیون صنعتی وکارگروه الگوریتم و برنامه نویسی است و ما می خواهیم کار پژوهشی را در همین دوران دانشجویی بین دانشجویان تبیین کنیم.
امید گودرزی مسوول کارگروه امنیت در فضای مجازی وسرپرست تیم شبیه ساز ققنوس دومین سخنران این مراسم نیز ابراز داشت: ما توانستیم دومین نرم افزار شبیه ساز را در دنیا بـسازیم و به صورت گسـترده و با هزینه ی کمتر از مشابه خارجی، آن را دراختیار سازمان ها قرار دهیم.
در ادامه علیرضا امانی مسوول کارگروه مکانیک و مدل سازی اظهار داشت: تیمما در زمینه شناورهای هوشمند بدون سرنشین فعالیت می کند که در مسابقات ایران اپن و چند مسابقه دیگر افتخاراتی کسب کرده است.
هم چنین در این همایش دکتر روح اله شریفی، مخترع 274 طرح و نخبه ی بسیجی، ابتدا توضیحای در رابطه با اختراعات خود ذکر کرد وافزود: همه ی اختراعات من بر اساس آیات قرآن و احادیث معصومین(ع) ساخته شده است.
این پژوهشگر مخترع ادامه داد: ما باید داشته های خود را بهتر بشناسیم و بدانیم اسلام در همه ی زمینه ها پیشرو است و هیچ گاه خود را عقب تر از دیگران ندانیم.
دکترشریفی به دانشجویان پژوهشگر توصیه کرد: وقتی ایده ای دارید حتما یک حصار امنیتی برای آن در نظر بگیرید و قبل از ثبت هیچ گاه طرح و ایده ی خود را به طور کامل برای دیگران تشریح نکنید.
وی افزود: برای این که این حصار را ایجاد کنید به سایت سازمان ثبت اختراعات ایران بروید و طرح خود را ثبت کنید تا امنیت لازم برای ادامه ی طرح را داشته باشید.
در پایان سرهنگ مختاری نسب، رییس پلیس فتا استان قزوین درباره ی جرایم رایانه ای هشدار داد و گفت: سن مجرمان اینترنتی از 12تا 25 سال است و بیشتر قربانیان این جرائم دانشجویان هستند و متاسفانه جرایم رایانه ای ضد اخلاقی به شدت در حال گسترش است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان