۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین پرچم آمریکا در پیشاور به آتش کشیده شد/ ۲۰۰ زندانی میانماری آزاد می شوند
کد خبر: ۱۶۰۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پرچم آمریکا در پیشاور به آتش کشیده شد/ ۲۰۰ زندانی میانماری آزاد می شوند

تصمیم هند برای ساخت دیوار ۱۰ متری در مرز با پاکستان، تظاهرات ضد آمریکایی در پیشاور و آزادی ۲۰۰ زندانی میانماری از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

پرچم آمریکا در پیشاور به آتش کشیده شد/ ۲۰۰ زندانی میانماری آزاد می شوند
به گزارش صبح قزوين
هند رسانه های هندی از تصمیم دهلی نو برای ساخت یک دیوار 10 متری در طول مرز 198 کیلومتری جامو با پاکستان با الهام گرفتن از دیوار برلین و دیوار در حال ساخت در کرانه باختری با هدف جلوگیری از ورود عوامل نفوذی خبر داده و گزارش دادند که هم اکنون یک حصار دو لایه ای با 12 فوت طول و هشت فوت فاصله از هم در این محل وجود دارد که سراسر آن پروژکتور دارد.

پاکستان

رسانه های پاکستانی از تظاهرات هزاران پاکستانی در شهر پیشاور و به آتش کشیدن پرچم آمریکا در اعتراض به ادامه حملات پهپادها به مناطق قبیله نشین خبر دادند.

میانمار

کمیته دولت برای بررسی وضعیت زندانیان سیاسی میانمار گزارش داد که دولت در حال بررسی وضعیت زندانیان سیاسی است که هنوز پشت میله‌ های زندان هستند و پیش بینی می شود که 200 زندانی دیگر تا پایان سال جاری ‌آزاد شوند.

بر اساس این گزارش میانمار به دستور عفو عمومی "تین سین" رئیس‌جمهور این کشور 69 زندانی باقیمانده را با هدف تحقق وعده های دولت برای آزادی زندانیان سیاسی تا 15 نوامبر از زندان آزاد کرد.

از زمان تشکیل دولت غیرنظامی جدید در 30 مارس 2011 تاکنون شمار زندانیان آزاده شده به 29 هزار و 820 نفر رسیده است.

خبر دیگر اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا از کمک 4.
07 میلیون دلاری برای کمک به قربانیان خشونت ها در ایالت راخین در غرب میانمار خبر داد.

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان