۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین دریافت مشاوره خانواده بيشترين علت تماس‌ با ۱۴۸۰ در قزوین
کد خبر: ۱۵۹۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول خدمات روان‌شناختي بهزيستي قزوين خبر داد:

دریافت مشاوره خانواده بيشترين علت تماس‌ با ۱۴۸۰ در قزوین

مسئول دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختي اداره كل بهزيستي استان قزوين گفت: بيشترين علت برقراری تماس‌ با۱۴۸۰ در این استان براي دريافت مشاوره به ترتيب در حوزه‌هاي خانواده، تربيت كودك و پيش از ازدواج است.

دریافت مشاوره خانواده بيشترين علت تماس‌ با ۱۴۸۰ در قزوین
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، زهرا غلام‌رضايي مسئول دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختي اداره كل بهزيستي استان قزوين اظهار داشت: دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختي در معاونت پیشگیری اداره كل بهزيستي استان قزوين با هدف افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری، ارتباطی و درمان اختلالات روانی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.
وی تماس تلفنی با صداي خط مشاوره 1480 را راه ارتباطی بین مشاوران و تماس گیرنده عنوان و بیان کرد: این خط در استان قزوین به متقاضيان در حوزه‌هاي خانواده، تربیت كودك،‌ پيش از ازدواج و تحصيلي خدمات مشاوره‌‌ای ارائه مي‌دهد.
غلام‌رضایی بیان کرد: هر فردی در هر زمان و مکان می‌تواند با دسترسی به تلفن به آسانی با خط 1480 تماس بگیرد و با مطرح کردن مشکل خود به مشاوران بهترین راهکار را برای رفع آن دریافت کند.
این مسئول با اشاره به اینکه برای نخستین بار خط صداي مشاوره 1480 به صورت سه رقمي 148 از سال 73 در کشور آغاز به كار كرده است، یادآور شد: اين خط در استان قزوين از سال 78 شروع به كار كرده كه بعد از مدت زماني خط 148 به 1480 تغيير شماره پيدا كرده است.
وی عنوان کرد: متقاضيان دريافت مشاوره خانواده، تربیت كودك،‌ پيش از ازدواج و تحصيلي مي‌توانند از نقاط مختلف استان قزوين در شهرستان‌ها و روستاها با خط 1480 تماس بگيرند و خدمات مشاوره‌ای موردنياز خود را دريافت كنند.
مسئول دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختي اداره كل بهزيستي استان قزوين با اشاره به اینکه استفاده از مشاوره مطلوب می‌تواند بیشتر مشکلات فردی و خانوادگی را برطرف کند، خاطرنشان کرد: همچنین تحقق این مهم می‌تواند بنیان خانواده را تقویت و نحوه ارتباط درست با دیگران را آسانتر کند.
استقرار 6 نيروي متخصص روان‌شناس در مرکز 1480 وی با بیان اینکه نيروي ستاد صداي مشاوره 1480 در بهزيستي شهرستان قزوين مستقر است، ابراز داشت: این ستاد در دو شيفت از ساعت 7:30 تا 14 صبح و 14:30 تا 21:30 بعدازظهر در حال فعالیت است.
مسئول دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختي اداره كل بهزيستي استان قزوين عنوان کرد: شش نيروي متخصص روان‌شناسي و مشاوره با مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد و دكترا در دو شيفت به تماس‌گيرندگان خدمات مشاوره‌ ارائه می‌دهند.
این مسول یادآور شد: زمان پاسخگويي به تماس‌هاي صداي مشاوره 1480به مدت زمان 15 تا 25 دقيقه است که در صورت نیاز به دريافت مشاوره بيشتر به تايم بعدي ارجاع داده مي‌شوند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان