۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تجلیل از هاشمیان و باقری و دعوت از کریمی و قهرمانی/ جواب تندی به آیت‌اللهی می‌دهم
کد خبر: ۱۵۶۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تجلیل از هاشمیان و باقری و دعوت از کریمی و قهرمانی/ جواب تندی به آیت‌اللهی می‌دهم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با ابراز امیدواری از اینکه دیدار پرسپولیس با میلان در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر برگزار شود، گفت: تمام اقدامات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات انجام دادیم.

تجلیل از هاشمیان و باقری و دعوت از کریمی و قهرمانی/ جواب تندی به آیت‌اللهی می‌دهم
به گزارش صبح قزوين ، محمد رویانیان در نشست خبری معرفی حامی مالی بازی پرسپولیس- میلان ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای انجام این بازی سه مرحله را پشت سر گذاشتیم؛ ابتدا مذاکره با میلان بود که از دو ماه پیش و با حضور نماینده آنان در تهران انجام شد و ریز برنامه و نقطه نظراتشان را برای ما فرستادند و مرحله دوم حضور قائم مقام مدیر روابط بین الملل باشگاه پرسپولیس و میلان و امضای پروتکل نهایی بود.
وی اضافه کرد: مرحله سوم پیدا کردن مجموعه قوی برای حمایت مالی و پشتیبانی از این مسابقات بود که خوشبختانه با کانون ایران نوین توافقاتی داشتیم و امروز قرارداد نهایی میان طرفین به بهترین شکل ممکن امضا شد.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان این که نفرات این بازی از بین پیشکسوتان دهه 50، 60 و 70 پرسپولیس انتخاب می‌شوند ادامه داد: اوایل هفته نشستی در این خصوص بین پیشکسوتان پرسپولیس انجام شد و نشست دوم امروز انجام می‌شود که در آن کادر فنی، سرپرستی و بازیکنان تیم انتخاب خواهند شد و در کنفرانس خبری بعدی نیز ریز برنامه‌های اجرایی و نفرات دو تیم میلان و پرسپولیس معرفی خواهند شد.
وی اضافه کرد: مرحله آخر نیز برگزاری خود این مسابقه است که امیدواریم به بهترین شکل و با حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی انجام شود.
رویانیان همچنین خاطرنشان کرد: ما با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای برگزاری این دیدار کاملاً هماهنگ هستیم و مهدی تاج اعلام کرده که سازمان لیگ تمام قوا و امکاناتش را برای انجام این بازی به کار می‌بندد.
آنها هم مانند یک مسابقه مهم ملی برای این بازی اقدام خواهند کرد.
در ادامه مریم شفیعی مدیرعامل شرکت کانون ایران نوین گفت: بسیار خوشحالیم که در اجرایی شدن این پروژه فرهنگی ورزشی حضور داریم و شعار این بازی فوتبال برای حفظ صلح و دوستی است.
حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، هم اظهار کرد: البته شاید این شعار تغییر کند و به صلح برای همه تبدیل شود.
پس از سفر آقای روحانی به سازمان ملل برگزاری این بازی م‌ تواند در شرایط فعلی به فوتبال، ورزش و کشور ایران کمک کند ضمن اینکه بخشی از عواید این بازی برای کودکان سرطانی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه در خصوص اینکه چرا  بازی پرسپولیس با هامبورگ قطعی نشد؛ مسابقه ای که قرار بود در آن مهدوی کیا به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کند، گفت: ما مذاکره ای با نمایندگان باشگاه هامبورگ داشتیم.
آنها شرایط سفر، مبلغ و روز مسابقه را به ما اعلام کردند آن بازی در شرف اجرا بود که مهدی مهدوی‌کیا به دفتر ما آمد و از بنده تشکر کرد و به دو دلیل خواستار عدم برگزاری این بازی شد.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: یک مبلغ بالای درخواستی از سوی باشگاه هامبورگ بود که مهدوی‌کیا اعلام کرد نمی‌خواهد در این شرایط چنین مبلغ مالی را به باشگاه پرسپولیس تحمیل کنیم و دوم اینکه او گفت نمی تواند مطمئن باشد تیم هامبورگ با نفرات مطرحش به تهران می آید به این دلایل بازی لغو شد.
وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در همان شرایط ما به مهدوی‌کیا اعلام کردیم که طبق پروتکلی که با باشگاه میلان امضا کرده‌ایم، قرار است پیشکسوتان این تیم به تهران بیایند و آیا حاضر است که در آن بازی خدا حافظی کند که او نیز گفت: این خیلی عالی است.
پس از موافقت مهدوی‌کیا پیگیر این بازی شدیم و ایشان هم در این بازی حضور خواهند داشت.
رویانیان در مورد اینکه بحث حضور بانوان در این بازی به کجا کشید؟، اظهار داشت: این مسئله مربوط به تصمیم گیرندگان اصلی ممکلت، ورزش و فوتبال است.
این حرفی بود که ما مطرح کردیم که پیشکسوتان و خانواده‌ها هم به ورزشگاه بیایند اما صحبت دیگری مطرح نشد.
متاسفانه استادیوم آزادی و برگزار کنندگان فوتبال ایران امکانات لازم جهت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را ندارند و تنها شعار می‌دهند.
وی در این خصوص اضافه کرد: کجای ورزشگاه امکان حضور بانوان را دارد؟ این حرفها تنها در حد شعار است و نمی دانم چرا تکرار هم می شود.
شما اول مکان ، فرهنگ ، نحوه بلیت فروشی و صندلی ها را مشخص کنید و بعد در این خصوص حرف بزنید.
فرض کنید خواهر یا همسر بنده بخواهند به ورزشگاه بیایند.
کجا بروند؟ اینها همه در حد شعار است.
خبرنگاری با طرح این سوال که آیا نمی شد زمان دیدار پرسپولیس و میلان تغییر پیدا می کرد تا این بازی پیش از دیدار حساس تراکتور و پرسپولیس انجام نشده و بزرگان این باشگاه بتوانند در آن حضور داشته باشند؟ رویانیان اینگونه به آن پاسخ داد: من خیلی متاسف و بسیار ناراحت هستم که نتوانستیم این بازی را در زمان بهتری برگزار کنیم.
میلانی‌ها دو تاریخ به ما اعلام کرده بودند که اولی در دهه نخست محرم بود که ما مسلمانیم و عاشق امام حسین پس آن زمان منتفی شد.
وی ادامه داد: زمان دوم هم در اواخر بهمن و اسفند بود که در آن مقطع اوج مسابقات لیگ و جام حذفی است.
به همین دلیل ناچار شدیم این بازی را در این زمان برگزار کنیم.
هر چند دوست داشتیم این بازی 4 یا 5 آذر برگزار شود اما شرایط تیم میلان طوری نبود که در آن مقطع به تهران بیاید که مجبور شدیم بازی را در این زمان برگزار کنیم.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تشکر از سازمان لیگ و مدیرعامل باشگاه تراکتور سازی به خاطر تغییر زمان دیدار پرسپولیس با تراکتور سازی تاکید کرد: وضعیت علی دایی و کریم باقری طی روزهای آینده مشخص می‌شود.
این به خود دایی بر می گردد که بخواهد با تیم به تبریز برود یا در آن بازی حضور داشته و پس از بازی خود را به کنار تیم برساند.
زیرا دیدار میلان با تراکتور 24 ساعت فاصله زمانی دارد.
وی با بیان اینکه در این بازی مهدوی کیا از فوتبال خداحافظی می کند و قرار است از نفراتی همچون کریم باقری و وحید هاشمیان تجلیل شود، در خصوص حضور علی کریمی در این دیدار اذعان داشت: باشگاه برای من نیست.
باز هم می گویم درود بر مخالف.
به پیشکسوتان پرسپولیس گفته ام دور من را خط بکشند و از آنها تقاضا کردم هر کسی هم که با من مشکل دارد را برای این بازی دعوت کنند، ملاک من نیستم بلکه باشگاه پرسپولیس است.
من از حضور تمام پیشکسوتان حتی اگر مخالفم هم باشند در این بازی استقبال می کنم چون پرسپولیس برای آنها است.
رویانیان در پاسخ به این سوال که همیشه در برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های این چنینی چمن ورزشگاه آزادی پر از افراد متفرقه می‌شود و چگونه از این مساله جلوگیری می‌کنید، تاکید کرد: بنده هم با این مساله موافقم که باید این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.
البته چون برگزاری این بازی در قواره سازمان لیگ است و ما نمی‌توانیم به دلیل تجربه نداشتن آن را برگزار کنیم، حتی برای برگزاری آن پیش علی کفاشیان هم رفتیم که ایشان یادش رفته بود به مهدی تاج خبر دهد.
وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: البته به کفاشیان اس ام اس زدم و ایشان هم در پاسخ گفت همه کار برای برگزاری بهتر این بازی انجام می‌دهد.
البته خودم هم پیش مهدی تاج رفتم و هماهنگی‌های لازم را برای این بازی انجام دادیم، آقای تاج هم مردانه قول داد بهترین هنرنمایی سازمان لیگ در برگزاری مراسم خداحافظی مهدوی‌کیا را انجام دهد.
خبرنگاری از رویانیان این سوال را پرسید که شما می‌گویید این بازی خداحافظی مهدوی کیا است ولی می‌خواهید برای هاشمیان و باقری هم مراسم خداحافظی بگیرید.
دلیل این مساله چیست؟ که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به این سوال اینگونه پاسخ داد: حتی اگر با یک تیر سه نشان بزنم حقمان است اما این بازی به مناسبت خداحافظی مهدوی کیا است همان طور که پس از رفتن غریبانه او از رئیس جمهور گرفته تا مسئولان ورزش همه جو گیر شدند که باید از مهدی تجلیل شود.
همه رفتند و ما ماندیم و به قول قدیمی ها علی ماند و حوضش.
منظور من علی پروین نیست (با خنده) ما مردانه ایستادیم و کارها را انجام دادیم.
وی همچنین تاکید کرد: من از شما سوال دارم آیا مردم دوست ندارند بار دیگر بازی کردن باقری را در زمین ببینند؟ ما می‌خواهیم از او و وحید هاشمیان تجلیل کنیم، من فوتبالی نیستم و شما با این سوالات می‌خواهید از من حرف درآورید و پخش کنید اما می گویم این بازی خداحافظی مهدوی کیا و تجلیل از باقری و هاشمیان است.
خبرنگار دیگری پرسید که سابقه بازی هاشمیان در پرسپولیس حدود دو سال است و آیا پیشکسوتانی همچون استیلی‌ها برای تجلیل شدن در اولویت قرار دارند که او به این سوال این گونه واکنش نشان داد: هاشمیان بی سر و صدا رفت و من می خواهم با این کار به او احترام بگذارم.
شاید پیشکسوتان پرسپولیس که باید مورد تجلیل قرار گیرند بیش از 20 یا 30 نفر هستند.
نفراتی که مانند کریم باقری دوست دارید بازی شان را در زمین ببینید.
هاشمیان یک پرسپولیسی بالفطره است که غریبانه رفت هرچند پشت سرمان مصاحبه کرد اما می خواهیم به او احترام گذاشته و از این بازیکن بزرگ فوتبال ایران تجلیل کنیم.
رویانیان ادامه داد: کریم باقری هم بسیار آماده است و بدن او ما را قلقلک می‌دهد که با او قرارداد بسته و برایمان در لیگ بازی کند اما او الان جزو این پیشکسوتان است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از پیشکسوتان اعلام کرده‌اند باشگاه پول ما را بدهد نه اینکه بازی بگذارد، اظهار کرد: ما پولی پرداخت نمی‌کنیم اما امیدوارم این بازی درآمدی برای‌مان داشته باشد.
البته همیشه یکسری ناراضی هستند اما من می‌گویم این مسابقه باعث شادی هواداران می‌شود و چطور دلتان می‌آید برای این بازی حاشیه درست کرده و آن را خراب کنید.
ما حتی از علی کریمی هم دعوت کردیم تا در این بازی حضور داشته باشد و امیدواریم همه پیشکسوتان مخالف باشگاه هم در این مسابقه حضور داشته باشند.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه از کمیته داوران هم خواسته‌ایم تا داورانی را برای این بازی در نظر بگیرند که البته اگر جزو پیشکسوتان داوری باشند، بازی زیباتر می‌شود، در پاسخ به این پرسش که اگر محسن قهرمانی به عنوان داور این بازی انتخاب شود، با آن مخالفت نمی‌کنید، یادآور شد: محسن قهرمانی هم بیاید، چه اشکالی دارد.
این یک بازی ملی است و از همه می‌خواهیم در آن حضور داشته باشند.
ما نمی‌خواهیم این بازی کوچکترین نقطه سیاه هم داشته باشد، به خاطر همین از همه دعوت کرده‌ایم.
وی در مورد صحبت‌های اخیر هادی آیت‌اللهی نایب رئیس نخست فدراسیون فوتبال هم تاکید کرد: بعد از این بازی جواب تندی به آیت‌اللهی خواهم داد.
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان