۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین برای پیشگیری از بیمار شدن، رفتار تغذیه ای خود را تغییر دهیم
کد خبر: ۱۵۵۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پدر طب سنتی ایران:

برای پیشگیری از بیمار شدن، رفتار تغذیه ای خود را تغییر دهیم

با تغییر روش تغذیه می توانیم از ابتلا به بیماری های کبد و کلیه جلوگیری کنیم و به وسیله این روش های آسان و شفا بخش، برای بهبودی، از اتاق های عمل پیوند اعضا دور شد.

برای پیشگیری از بیمار شدن، رفتار تغذیه ای خود را تغییر دهیم
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، پروفسور خیر اندیش پدر طب سنتی ایران با بیان مطلب فوق گفت: کبد، قلب، مغز و کلیه از اندام های اصلی بدن هستند و اضافه کرد: کلیه به خاطر جایگاه قرار گرفتن و شرایط مداوم حرکت رطوبتی، در معرض تهدید مداوم است و کبد نیز همانند کلیه در معرض خطر است.
ایشان با تشبیه کلیه به یک گلوله نخ کامل - که در اثر گرمی و سردی محیطی، غذایی، ضربه خوردن و خوابیدن به پهلو ممکن است مسدود شود - ، تصریح کرد: شرایط زندگی کنونی زمینه بروز بیماری های انسدادی کلیوی را به حداکثر رسانده و ادامه داد: البته بین طبیبان قدیم و جدید در این موضوع اختلاف نظر وجود دارد.
پروفسور خیر اندیش با اشاره به اینکه طبق سخن بوعلی سینا، بیماری کلیه قابل ترمیم - به همان شکلی که قبلاً بوده – است، اظهار داشت: برای پیشگیری و درمان بیماری کلیه باید آب یخ و سرد ننوشیم زیرا مصرف آب یخ یکی از عوامل بیماری کبدی و کلیوی است و اضافه کرد: حتی آب یخ پس از ورزش، حمام، برخاستن از بستر گرم هم می تواند برای بیماران کلیوی مضر باشد.
پدر طب سنتی ایران با بیان اینکه می توان دانه های سیاه دانه را به روش های گوناگون در نان، ترشی و غذا استفاده کرد زیرا ۵۴ ویژگی مفید دارد که سبب انبساط دهنده عروق و کاهش غلظت است، تأکید کرد: یکی دیگر از روش های پیشگیری، گرم نگه داشتن تعادل کلیه است یعنی باید کمر خود را همیشه گرم نگه داریم و ادامه داد: در کنار تخم خربزه، خرفه و کتان که داروی رفع انسداد عروق کلیوی است، شربت سرکه انگبین خون ساز بوده و باز کننده مجاری ادراری و دافع سنگ کلیه است.
ایشان با اشاره به اینکه خربزه دارویی شفا بخش برای بیماران کلیوی می باشد و سوپ خربزه - سه قاشق تخم خربزه کوبیده شده، در سوپ گندم اضافه و مصرف شود – نیز بسیار مفید است، گفت: روغن دنبه - هم مانند حلیم که برای افراد ضعیف و کم خون التیام بخش است- برای کلیه مفید است و تأکید داشت: تغییر روغن نباتی به روغن زیتون و دنبه در پیشگیری از بیماری کلیه موثر است.
پروفسور خیر اندیش با بیان اینکه غذای سرد، زیاد خوردن آب بین غذا، عصبانیت و کم خوابی از علائم بیماری کبدی هستند، اظهار داشت: ارده شیر انگور به همراه شیره کنجد با شیر و یا عسل می تواند دارویی معجزه آسا در درمان کبد چرب باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان