۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۳ ماه سرنوشت‌ساز از دست رفته است
کد خبر: ۱۵۵۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

گودرزي:

۳ ماه سرنوشت‌ساز از دست رفته است

وزير ورزش و جوانان گفت: براي بازي‌هاي آسيايي ۳ ماه سرنوشت‌ساز از دست رفته و بايد از فرصت باقي‌مانده استفاده کرد.

۳ ماه سرنوشت‌ساز از دست رفته است

به گزارش صبح قزوین به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان از ورزش در نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک پديده فرهنگي، تربيتي و اجتماعي نام برد و با تاکيد بر ايجاد ساختار مناسب براي تحقق چشم‌انداز 1404 در اين بخش گفت: بايد تلاش کنيم تا مردم شريف ايران بتوانند ضمن بهره‌گيري از مزاياي ورزش، در جهت حفظ سلامتي، شادابي و نشاط اجتماعي، ساخت جامعه‌اي پويا، در مسير رشد و تعالي معنوي و اخلاق فردي و اجتماعي حرکت کنند.

وي تاکيد کرد: بر اين اساس، نقش و جايگاه وزارت ورزش و جوانان در ارتقاي کمي و کيفي امر ورزش و پرداختن به مسايل اساسي جوانان بسيار حائز اهميت بوده و مي تواند به عنوان مهمترين عامل در تحقق چشم‌انداز و افق ترسيم شده براي آينده کشور مورد توجه باشد.

دومين وزير ورزش و جوانان با مهم خواندن ورزش در تعالي جامعه، نگاه ارزشي و اخلاقي به اين مقوله را مورد توجه قرار داد و افزود: با اين تفکر و نگرش مي توان «ورزش معنوي، پاک و معرفتي» را در حوزه‌هاي قهرماني و حرفه‌اي محقق ساخت.

وي با بيان اينکه تلاش در اين راستا نيازمند نگاه فرهنگي به ورزش و برخورد نرم با مشکلات است، اظهار داشت: سياه نمايي پيرامون حواشي ورزش صدمات جبران ناپذيري را بر ورزش وارد مي‌کند و من بر اين باورم در اين حوزه برخورد انتظامي و قهري پاسخگو نيست.

گودرزي با بيان اينکه ساختار وزارت ورزش و جوانان مشکلي ندارد به موازي کاري هايي که ميان اين وزارتخانه با ساير ارگان هاي فعال در 2 بخش ورزش وجوانان وجود دارد، اشاره کرد و افزود: بايد سياستگذاري و برنامه‌هاي ويژه‌اي براي بخش‌هاي اجرايي ديگر تبيين و راهکارهاي اجرايي آن تعريف شود.

وي در اين راستا به اهميت حوزه جوانان در برنامه‌ريزي‌ها وسياستگذاري‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: معتقدم جايگاه اين بخش حفظ نشده و بايد ساختاري مناسب براي حوزه جوان پيش‌بيني شود.

وزير ورزش و جوانان با اشاره به اينکه دنبال جداسازي ورزش و جوانان نيستم تصريح کرد: بايد شرايط مناسب براي هر دو حوزه مطابق برنامه توسعه‌اي ايجاد و اجرايي شوند.

وي حوزه جوانان را حوزه‌اي فرابخشي توصيف کرد و اظهارداشت: براي دستيابي به نتيجه مطلوب دراين حوزه بايد 23 دستگاه با وزارت ورزش و جوانان تعامل داشته باشند و البته اين وزارتخانه به عنوان بخش سياستگذار و برنامه‌ريز موظف است تا در اين حوزه آنچه که لازم است به ارگان‌ها و نهادهاي زير مجموعه تکليف کند.

گودرزي با تاکيد بر مديريت زمان براي رشته‌هاي مدال آور در بازي هاي المپيک، آسيايي، جهاني و بازي هاي جام جهاني فوتبال گفت: واقعيت اين است که 3 ماه سرنوشت ساز از دست رفته است و بايد از زمان باقي مانده حداکثر استفاده را کرد.

وي همچنين در خصوص مشکلات مالي فدراسيون هاي ورزشي اظهار داشت: تمام تلاش خود را خواهيم کرد تا با تزريق بودجه شرايط را براي فدراسيون ها تسهيل کنيم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان