۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اسپانیا در مورد جبل الطارق از قوانین اتحادیه اروپا تخطی نکرده است
کد خبر: ۱۵۴۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اسپانیا در مورد جبل الطارق از قوانین اتحادیه اروپا تخطی نکرده است

گزارش کمیسیون اروپا درباره تنشهای به وجود آمده میان انگلیس و اسپانیا درباره جبل الطارق سبب خشم لندن شد.

اسپانیا در مورد جبل الطارق از قوانین اتحادیه اروپا تخطی نکرده است
به گزارش صبح قزوين به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، کمیسیون اروپا دیروز جمعه در گزارشی اعلام کرد که اسپانیا در مورد تنگه جبل الطارق و تنش های به وجود آمده میان این کشور و انگلیس از قوانین اتحادیه اروپا تخطی نکرده است.
این گزارش در حالی منتشر می شود که اسپانیا و انگلیس از مردادماه سال جاری میلادی به سبب تنش های به وجود آمده در جبل الطارق روابط سردی را با یکدیگر پشت سر می گذارند.
جبل الطارق جزو اراضی انگلیس محسوب می شود.
حاکمان انگلیسی این منطقه برای جلوگیری از ماهیگیری اسپانیایی ها در آبهای آن اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در دریا کرده اند و اسپانیا نیز در تلافی این اقدام، عوارضی را که ساکنان جبل الطارق برای ورود به منطقه کاتالان باید پرداخت می کردند، افزایش داد و همین امر سبب بروز تشن میان مادرید و لندن شد.
در نتیجه افزایش تنش ها یک ناو انگلیسی وارد آب های جبل الطارق شد و اسپانیا نیز اعلام کرده که قصد شکایت از انگلیس در سازمان ملل را دارد.
پیشتر "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، در تماسی تلفنی  از "خوزه مانوئل بارسو" رئیس کمیسیون اروپا، خواسته بود تا برای مشخص شدن دلیل تنشهای به وجود میان انگلیس و اسپانیا، اقدام به اعزام فوری بازرسان اتحادیه اروپا به جبل الطارق کند.
کامرون پیشتر نیز تهدید به استفاده از ابزار قانونی اتحادیه اروپا علیه اسپانیا کرده بود.
این امر بعد از انتشار خبری مبنی بر تصمیم اسپانیا برای شکایت از انگلیس در سازمان ملل متحد، عنوان شد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان