۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین ۹۰ کشته و زخمی در راولپندی پاکستان / حملات تروریستی به شیعیان ادامه دارد
کد خبر: ۱۵۳۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

۹۰ کشته و زخمی در راولپندی پاکستان / حملات تروریستی به شیعیان ادامه دارد

کشته و زخمی شدن ۹۰ نفر در پی درگیریهای فرقه ای در شهر راولپندی و حالت منع آمد و شد عمومی در نزدیکی شهر اسلام آباد از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود.

۹۰ کشته و زخمی در راولپندی پاکستان / حملات تروریستی به شیعیان ادامه دارد
به گزارش صبح قزوين، رسانه های پاکستانی گزارش دادند که نیمه شب گذشته در جریان حمله به یک مسجد و چندین مغازه در شهر راولپندی، 10 نفر کشته شدند.

شبکه های تلویزیونی پاکستان تصاویری را منتشر کردند که دود غلیظ از مسجدی در شهر راولپندی در نزدیکی شهر اسلام آباد پایتخت این کشور دیده می شد.

این حادثه زمانی روی داد که شیعیان در حال عزاداری برای امام حسین (ع) بودند و به گفته شاهدان چندین نفر در ابتدا، تیر هوایی شلیک کردند.

پلیس پاکستان همچنین اعلام کرد در پی کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن 80 فرد دیگر در پی درگیریهای فرقه ای، حالت منع آمد و شد عمومی در نزدیکی شهر اسلام آباد برقرار شد.

تیم های امداد و نجات و همچنین آتش نشانان پس از این حمله در محل حادثه حاضر شده و مجروحین را برای معالجه به بیمارستان منتقل و آتش را خاموش کردند.

 در ادامه این گزارش آمده است مردم خشمگین یک مسجد و همچنین یک بازار را در شهر راولپندی به آتش کشیدند و پس از آنکه پلیس موفق به کنترل اوضاع نشد، ارتش خواستار برقراری ثبات و حفظ آرامش در این شهر شد.

بر این اساس افراد مسلح ناشناس اسلحه های ماموران پلیس را که مسئول برقراری امنیت در مراسم عزاداری شیعیان بودند، ربوده و به سوی مسلمانان تیراندازی کردند.
این افراد همچنین به سوی بازار حرکت کرده و مغازه ها را به آتش کشیدند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان