۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین سریال های نوروزی سیما؛ ترکتازی کمدی روی آنتن!
کد خبر: ۱۵۲۸۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

رقابت شبکه ها

سریال های نوروزی سیما؛ ترکتازی کمدی روی آنتن!

سه شبکه اصلی ۱، ۲ و ۳ سیما در مهم ترین زمان پخش خود سریال هایی را پخش می کنند که بنابر گفته ها کمدی های متفاوتی است.

سریال های نوروزی سیما؛ ترکتازی کمدی روی آنتن!
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، سریال های نوروزی هر ساله یکی از بخش هایی است که مخاطبان را به خود جلب می کند و دراین عرصه بین شبکه ها رقابت بوجود می آورد. امسال نیز هرچند مطابق معمول سه شبکه سراسری تقریبا از ماه اول زمستان تولید سریال های نوروزی را آغاز کردند.

***شبکه یک؛ مردد بین پادری و بیمار استاندارد
در حالیکه شبکه یک از مدتی قبل ساخت سریال دودکش 2 یا پادری را در دستور کار قرار داده بود و تصویربرداری آن به تهیه کنندگی محمود رضوی و کارگردانی محمدحسین لطیفی از 25 دی ماه در تهران آغاز شده بود، سه شنبه گذشته (25 اسفند) خبر رسید که از شبکه یک پخش نمی شود و به جای آن سریال بیمار استاندارد به کارگردانی سعید آقاخانی و مسعود ردایی از این شبکه روی آنتن خواهد رفت. این سریال در واقع ادامه داستان های سریال دودکش 1 است که ماه رمضان سال 1392 به کارگردانی لطیفی و تهیه کنندگی زینب تقوایی از شبکه یک سیما پخش شده بود.
رحمان سیفی آزاد مدیر مرکز امور نمایشی سیما دلیل این تغییر را یک تصمیم مدیریتی برای تنوع آنتن و در نظر گرفتن سلایق مختلف دانست و گفت هیچ دلیل دیگری ندارد؛ اما بعضی از رسانه ها احتمال اعمال نظر حامی مالی سریال بیمار استاندارد و اصرار وی را برای پخش این سریال در ایام نوروز دلیل جایگزینی آن دانستند.
به این ترتیب سریال پادری یا دودکش 2 در فرصت دیگری روی آنتن می رود و سعید آقاخانی برای اولین بار مهمان مردم ایران از شبکه یک خواهد بود و اگر تغییر دیگری روی ندهد هر شب ساعت 22:45 روی آنتن خواهد رفت.
بابک حمیدی، پوریا پورسرخ، شیلا خداداد، علیرضا خمسه، نیما شاهرخ شاهی، مونا کرمی و امیر غفارمنش در این سریال نوشته بهرام توکلی بازی می کنند.

***شبکه دو؛ تصمیم قطعی و شروع بموقع سریال زعفرانی
در حالیکه طرح سریال نوروزی زعفرانی اواسط تابستان به شبکه دو رفته بود، نوشتن فیلمنامه بعد از یک ماه تصویب طرح آغاز شد و در نهایت تصویربرداری از 17 دی آغاز شد. این سریال به تهیه کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی حامد محمدی با بازی مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، مهران احمدی، نرگس محمدی و حدیث میرامینی همچنان در حال ساخت است. این سریال قرار است هر شب ساعت 21:45 روی آنتن شبکه دو برود.
در خلاصه داستان مجموعه زعفرانی آمده: 99 درصد، کمی بیشتر و کمتر فرقی نمی کند. اگر زعفرانی باشی همه چیز درست پیش می رود. خانواده ناصر و نسرین که زندگی شان عطر و طعم زعفرانی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند. اگر چه صد تا دوست دارند و البته یک دشمن ... .

***شبکه سه؛ رقابت دو کارگردان طنزساز برای آنتن!
برزو نیک نژاد که با ساخت سریال های دردسرهای عظیم 1 و 2 به چهره شناخته شده ای تبدیل شده بود از اواسط زمستان مشغول ساخت سریال قرعه به تهیه کنندگی محمود اتحادی شد.
در حالیکه نام این سریال پیش از این در میان سریال های نوروزی نبود؛ در هفته آخر اسفند گمانه زنی هایی در مورد پخش این سریال در رسانه ها منتشر و در نهایت رحمان سیفی آزاد از پخش این سریال در شبکه سه به جای بیمار استاندارد به کارگردانی سعید اقاخانی خبر داد. قرعه را احمد رفیع زاده نوشته است و محمود اتحادی که پیش از این در سریال های سیروس مقدم کارگردان نام آشنای تلویزیون جانشین تولید بود؛ برای اولین بار تهیه کنندگی این سریال را برعهده گرفت. ضمن اینکه اخباری منتشر شده بود که قرار است قرعه را سیروس مقدم کارگردانی و الهام غفوری تهیه کنندگی کنند اما به دلیل پیش تولید سریال سنگ پا وارد این سریال نشده اند.
مجموعه تلویزیونی قرعه که ساعت 20:45 از شبکه سه سیما پخش می شود، قصه چند خانواده است که اتفاقا موضوعش با حال و هوای عید و نوروز بی ارتباط نیست.
حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت هاشمی، نسرین نصرتی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی و غلامرضا نیکخواه در این سریال بازی می کنند.

***شبکه پنج؛ یک سریال خارجی
مجموعه دونگ یی به کارگردانی سنگ هاب کیم و بیانگ هول لی، محصول سال 2010 کره از 28 اسفند ساعت 10 از شبکه پنج سیما پخش و فردا ساعت 10 صبح و 17 عصر بازپخش می شود.
این سریال با بازی کول هو چوی، هو ژوهان و جین هی جی، درباره دختری به نام دونگ یی است که پدر و برادر خود را در کودکی از دست می دهد و به عنوان خدمتکار، ناخواسته وارد دربار سلطنتی کره می شود؛ او رفته رفته مدارج ترقی را طی می کند و در نهایت، همت، تلاش و پشتکار اوست که همسری پادشاه و مادر بیستمین امپراتور چوسان کره را برایش به ارمغان می آورد.
بعضی شبکه ها از جمله شبکه های نمایش و آی فیلم نیز مجموعه های پربیننده سابق مانند آشپزباشی یا در حاشیه 1 را در این ایام پخش می کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان