۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین اجرای عدالت و فصل خصومت از وظایف شاخص دستگاه قضایی است
کد خبر: ۱۴۹۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اسماعیلی:

اجرای عدالت و فصل خصومت از وظایف شاخص دستگاه قضایی است

رئيس سازمان زندانهاواقدامات تأميني وتربيتي كشور گفت: اجراي عدالت و فصل خصومت از وظايف شاخص دستگاه قضايي است.

اجرای عدالت و فصل خصومت از وظایف شاخص دستگاه قضایی است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین ، غلامحسین اسماعیلی ضمن تسلیت ایام ماه محرک الحرام و شهادت دادستان شهرستان زابل گفت: در دستگاه قضایی ماموریتها و مسئولیتهای متنوع و حساس وجود دارد که، اگر بخواهیم به وظایف شاخص این دستگاه اشاره کنیم قطعا بایستی به اجرای عدالت و فصل خصومت توجه ویزه شود.
وی افزود: تمام تلاش کارکنان قضایی و اداری در دادگستریها و سازمانهای تابعه قوه قضائیه بر این است که بتوانیم منادیان عدالت بوده و خصومتهای میان افراد را برطرف نمائیم.
اسماعیلی تصریح نمود: اجرای عدالت و رفع خصومت بر رسیدگی، تعقیب مجرم، کشف جرم و .
.
.
ارجحیت داشته و اشتباه یا عدم توجه به آن قابل اغماض نیست چرا که دارای آثار مهمی در جامعه است.
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو مبحث مهم را که شامل کاهش جمعیت کیفری و کاهش استفاده از مجازات در زندان است را مطرح نمودند که این دو بحث در سیاستهای ابلاغی قوه قضائیه مقرر گردیده است.
وی افزود: متاسفانه کاهش عناوین مجرمانه که یکی دیگر از منویات مقام معظم رهبری در سالهای گذشته بوده است را شاهد نبوده ایم.
اسماعیلی در ادامه بیان داشت: کاهش جمعیت کیفری به معنای عدم وجود زندان نیست چرا که مجرمان جرائمی مانند سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر، اعمال منافی عفت عمومی و .
.
.
را نمی توان با استناد به کاهش جمعیت کیفری رها نمود بلکه باید برخورد قاطع با انها صورت گیرد و وجود زندان برای چنین مجرمانی ضروریست.
وی در خصوص تاثیر مجازات بر کاهش اعمال مجرمانه تصریح نمود: اگر می خواهیم اعمال مجازات اثرگذار باشد باید در کمترین زمان ممکن اجرا گردد.
اسماعیلی اظهار داشت: در مجموع دستگاه قضایی، استان قزوین جزء استانهایی است که در نیمه بالایی جدول عملکردی قرار دارد که جای تقدیر و تشکر است اما باید توجه داشت که برای بهتر شدن این جایگاه و عملکرد تلاش مضاعف نیاز است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان