۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۳ آبان امسال مانع رسوخ انحرافات فکری در جامعه گردید
کد خبر: ۱۴۹۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

۱۳ آبان امسال مانع رسوخ انحرافات فکری در جامعه گردید

امام جمعه موقت قزوین: راهپیمایی ۱۳ آبان بسیار بسیار باشکوه برگزار شد و بحمد الله توانست جلوی رسوخ انحرافات فکری در جامعه را بگیرد.

 ۱۳ آبان امسال مانع رسوخ انحرافات فکری در جامعه گردید

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش اظهار داشت: اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به گونه ای است که اگر این امر خطیر به باد فراموشی سپرده شود جامعه ما همچون جامعه بنی امیه به فساد کشیده خواهد شد.

وی با تأکید بر پیاده سازی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که از اهداف قیام امام حسین (ع) می باشد افزود: همه مردم باید برای اجرایی شدن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش نمایند تا جامعه در مسیر رشد و تعالی قدم بردارد.

حجت الاسلام عابدینی با تأکید بر اینکه فرهنگ قرآنی باید در مراسمات و عزاداری‌ها  اشاعه یابد گفت: امام حسین (ع) برای احیای قرآن قیام نمود و حیف است که مراسم عزاداری مذهبی خالی از قرآن باشد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به اهیمت جایگاه نماز برای امام حسین(ع) تصریح کرد: در واقعه کربلا امام حسین(ع) تنها برای پرداختن به عبادت و اقامه نماز و همچنین راز و نیاز با معبود خود از دشمن خواست تا یک شب نیز به آنها فرصت دهند و این از علاقه و عشق ورزی بی حد و اندازه امام حسین(ع) به برپاداشتن نماز بود.

وی با اشاره به تحریفات عزاداری ابا عبدالله(ع) افزود: این علم کشی هایی که در این ایام در خیابانها دیده می شود نتیجه تحریفات و جهالت عده قلیلی است که باید برای رفع این تحریف از جامعه گام برداشت و این افراد هم باید بدانند که با این عمل خود بر طبل جهالت کوبیده اند و اینگونه اعمال مخالف با فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام عابدینی در ادامه با تاکید بر برگزاری هرچه با شکوه تر عزاداری اباعدبالله در قزوین خاطر نشان کرد: دست اندرکاران امر عزاداری در شهر و استان ما باید تلاش خود را بکار بندند تا امسال شهر و استان ما ر امر عزاداری و از لحاظ انسجام و یکپارچگی در کشور برجسته شود و باید عزاداری استان ما در کشور زبانزد گردد.

خطیب جمعه قزوین یاد آور شد: باید جلوی برخی تحریفات که در مراسمات محرم وارد شده که  بر اثر شهرت و تکرر بیان گردیده را گرفت و نباید گذاشت این سخنان بدون سند و نا معتبر رواج پیدا کند.

وی با اشاره به ترور دادستان زابل توسط عوامل ضد انقلاب این عمل را محکوم نموده و تأکید کرد باید مسئولان با پیگیری این موضوع امنیت و آسایش را برای مردم در سراسر کشور رقم بزنند.

عابدینی همچنین راهپیمایی 13 آبان را باشکوه عنوان و تصریح کرد: راهپیمایی13آبان  بسیار بسیار باشکوه برگزار شد و بحمد الله توانست جلوی رسوخ انحرافات فکری در جامعه را بگیرد.

گفتنی است؛  پس از نماز جمعه امروز قزوین نمازگزاران قزوینی با طی کردن مسیر مسجد‌النبی تا میدان آزادی راهپیمایی حمایت از امر به معروف و نهی از منکر را برپا کردند.
در این راهپیمایی که مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در آن حضور داشت شعارهایی چون «الله‌اکبر» و «امر به معروف ما راه شهیدان ما» سر داده شد و در پایان نیز بیانیه‌ای توسط سخنرانی قرائت شد.

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان