۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین تل آویو به توافق ایران و ۱+۵ متعهد نخواهد بود/ایران معامله قرن را برد
کد خبر: ۱۴۹۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تل آویو به توافق ایران و ۱+۵ متعهد نخواهد بود/ایران معامله قرن را برد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار صبح امروز جمعه خود با وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی عصبانیت خود از توافق احتمالی ایران و کشورهای ۱+۵ را نشان داد.

تل آویو به توافق ایران و ۱+۵ متعهد نخواهد بود/ایران معامله قرن را برد
به گزارش صبح قزوين به نقل از هاآرتض، "بنیامین نتانیاهو" در این اظهارات عنوان داشت :  اسرائیل مقید به هر گونه توافقی که میان ایران و کشورهای 1+5 در مورد برنامه هسته ای این کشور حاصل شود نیست.
به نوشته این روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی، نتانیاهو این سخنان را به اطلاع "جان کری" نیز رسانده است.
جان کری که پیش از عزیمت به ژنو با نتانیاهو دیدار کرده بود از زبان نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنید که تل آویو به هرگونه توافقی که میان ایران و کشورهای 1+5 حاصل شود متعهد نخواهد بود.
به نوشته هاآرتض، هر چند کری تمایل داشت تا برای پرهیز از مشخص شدن اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران از دادن بیانیه خودداری شود، اما نتانیاهو تصمیم گرفت تا به تنهایی در میان خبرنگاران حاضر شده و بیانیه ای را نیز از جانب خود صادر کند.
در این بیانیه نتانیاهو از توافق احتمالی میان ایران و کشورهای 1+5 انتقاد کرده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران در مورد توافق احتمالی ایران و کشورهای 1+5 گفت : این معامله قرن است و جامعه بین الملل معامله بدی را انجام داده است.
اسرائیل این معامله را رد می کند و به جز من بسیار دیگری نیز در منطقه با این نظر موافق هستند هر چند که ممکن است آنها این عقیده را اعلام نکنند.
نتانیایو در ادامه افزود : اسرائیل مجبور به تبعیت از این توافق نخواهد بود و ما هر اقدامی را که لازم باشد برای دفاع از خود و امنیت مردم خود انجام می دهیم.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در ماه های اخیر تلاش های زیادی را برای جلوگیری از توافق ایران و کشورهای 1+5 انجام داه در ادامه گفت : می دانم که ایرانی ها در ژنو بسیار راضی و خشنود هستند و این به آن خاطر است که آنها همه چیز را بدست آورده اند در حالیکه هیچ چیزی را پرداخت نکرده و از دست نداده اند.
نتانیاهو در ادامه گفت : ایرانی ها بعد از سال ها تحمل تحریم خواستار کاهش تحریم ها بودند، آنها بدون آنکه هزینه ای را پرداخت کنند به این هدف رسیدند زیرا ایران توانایی غنی سازی خود را کاهش نداده است.
دیدار صبح امرو نتانیاهو و کری، سومین نشست دو طرف ظرف 48 ساعت گذشته بود و وزیر امور خارجه آمریکا بلافاصله بعد از این دیدار عازم ژنو شد تا در مذاکرات کشورهای 1+5 و ایران حضور داشته باشد.
در همین رابطه یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کری برای کم کردن اختلافات در مذاکرات 1+5 و ایران به ژنو دعوت شده است.
هاآرتض در ادامه مطلب خود می نویسد : بر اساس توافقی که در ژنو پایه گذاری شده ایران قسمت زیادی از غنی سازی اورانیوم را برای شش ماه تعلیق می کند و در عوض آن بصورت موقت برخی از تحریم ها نیز لغو می شوند.
در ادامه این گزارش آمده است : کری که سفر وی به ژنو غیر منتظره بود انتظار می رود که در سوئیس با "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی خود دیدار کرده و بیانیه مشترکی را در مورد رسیدن به اولین گام برای حل پرونده هسته ای ایران منتشر کنند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان