۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین اقرار رئیس MI۵ به حضور صدها تروریست انگلیسی در سوریه/ نقش عربستان در آوردن تروریست از تمام مناطق جهان
کد خبر: ۱۴۹۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اقرار رئیس MI۵ به حضور صدها تروریست انگلیسی در سوریه/ نقش عربستان در آوردن تروریست از تمام مناطق جهان

رئیس دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس (ام ای فایو) در جلسه استماع مجلس عوام این کشور، به حضور صدها تروریست بریتانیایی در سوریه اعتراف کرد.

اقرار رئیس MI۵ به حضور صدها تروریست انگلیسی در سوریه/ نقش عربستان در آوردن تروریست از تمام مناطق جهان
به گزارش صبح قزوين به نقل از بی بی سی، "اندرو پارکر" رئیس ام ای فایو خاطر نشان کرد : تعداد افراطیونی که از انگلیس به سوریه می روند تا با ارتش این کشور بجنگند، به صدها نفر می رسد.
پارکر در این جلسه استماع به صراحت اعلام کرد که بحران سوریه در حال جذب چهره های القاعده در انگلیس است.
رئیس دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس در ادامه هشدار داد : رابطه تروریست های انگلیسی با گروه های شبه نظامی در خارج از کشور یکی از مهمترین تهدیدهایی است که بریتانیا با آن روبرو است.
به نوشته بی بی سی، از هر 10 تروریست حاضر در سوریه یک نفر تبعه کشورهای اروپایی است اما با این وجود بیشترین تررویست های حاضر در سوریه به ترتیب از کشورهای عربستان سعودی، تونس و لیبی هستند و بر اساس گزارش های قبلی شمار افراطیونی که از انگلیس به سوریه رفته اند به 200 نفر می رسد.
در همین رابطه در ماه گذشته میلادی بی بی سی از حضور 20 جوان انگلیسی در مرز ترکیه و سوریه و نبرد آنها با ارتش سوریه خبر داده بود.
بر اساس گزارش مرکز مطالعات رادیکالیزه شدن در دانشکده کینگ لندن، اغلب تروریست های انگلیسی حاضر در سوریه بین 20 تا 30 ساله بوده، تحصیلات دانشگاهی داشته و اصالتی پاکستانی-انگلیسی دارند.
علاوه بر آن 20 انگلیسی سودانی تبار نیز برای پیوستن به گروه های تروریستی حاضر در سوریه، این کشور اروپایی را ترک کرده اند.
بر اساس گفته های پارکر، سوریه برای افراد مرتبط با القاعده تبدیل به مکانی جذاب شده و از همین رو ما شاهد هستیم که حدود 200 نفر از انگلیس به سوریه رفته اند تا در کنار القاعده با حکومت سوریه بجنگند.
به گفته رئیس دستگاه امنیت داخلی انگلیس، یکی از دلایل عزیمت تروریست های اروپایی به سوریه، تسهیل سفر و جابجایی آنهاست.
بر اساس گزارش های موجود عربستان سعودی با فراهم کردن منابع مالی امکان عزیمت تروریست ها از مناطق مختلف جهان را به سوریه مهیا می کند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان