۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز انتخابات درتاجیکستان/ ژاپن جاسوسی آمریکا را غیر قابل قبول خواند
کد خبر: ۱۴۸۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آغاز انتخابات درتاجیکستان/ ژاپن جاسوسی آمریکا را غیر قابل قبول خواند

آغاز انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان با وجود هشدار اپوزیسیون برای تحریم انتخابات و واکنش دولت ژاپن به جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از این کشور از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

آغاز انتخابات درتاجیکستان/ ژاپن جاسوسی آمریکا را غیر قابل قبول خواند
به گزارش صبح قزوين

تاجیکستان

انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان صبح امروز چهارشنبه با وجود هشدار مخالفین برای تحریم انتخابات و با شرکت شش نامزد و فعالیت 3 هزار و 100 مرکز رای گیری در سراسر کشور و نظارت شش هزار ناظر محلی و 500 ناظر بین المللی آغاز شد و برگه های رای نیز به زبانهای تاجیکی، روسی، ازبکی و قرقیزی چاپ شد.

انتخابات ساعت 6 صبح به وقت محلی تاجیکستان آغاز شد و رای دهدگان پای صندوق های رای حاضر شدند.
همچنین پیش بینی می شود که حوزه های اخذ رای تا ساعت 20 ارای رای دهندگان را دریافت کنند و  نتایج اولیه فردا پنجشنبه اعلام شود.

اسماعیل طلبک‌ اف نماینده حزب کمونیست، طالب‌ بیک بخاری‌ اف از حزب کشاورزی، سعید جعفر عثمان‌ اف از حزب دموکراتیک، عالم بابایف از حزب اصلاحات اقتصادی، عبدالحلیم غفاراف از حزب سوسیالیست و امامعلی رحمان رئیس جمهوری کنونی و نماینده حزب دموکراتیک خلق و سازمان جوانان تاجیکستان از جمله نامزدهای این دور از انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان هستند.

استرالیا

دولت استرالیا قول داد تا به میانمار در زمینه انجام اصلاحات سیاسی و همچنین اصلاحات در زمینه آموزش و پرورش و بهداشت کمک کند.

خبر دیگر اینکه رسانه های خبری گزارش دادند یک زندانی زن در غرب استرالیا شبانه به سه نگهبان زندان چاقو زد و یکی از نگهبانان که به شدت زخمی شده بود برای معالجه به بیمارستان منتقل شده است.

ژاپن

دولت ژاپن اعلام کرد: در میان کشورهایی بوده است که آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت مخفیانه از این کشور جاسوسی کرده و با استفاده از فناوری های پیشرفته مکالمات مردم و مقامات این کشور را شنود کرده است.

ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن نیز در واکنش به برنامه جاسوسی آمریکا از ژاپن اعلام کرد که این اقدام باعث از بین رفتن اعتماد میان توکیو و واشنگتن می شود و غیر قابل قبول است.

از سوی دیگر همزمان با افشای اطلاعاتی درباره فعالیت های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از 38 سفارتخانه، "چو تای یانگ" سخنگوی وزارت خارجه کره‌ جنوبی نیز روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در سئول بار دیگر خواستار ارائه توضیحات آمریکا درباره شنود مکالمات و استراق سمع شهروندان و مقامات دولتی کشورش شد.

همچنین رسانه های خبری از تظاهرات مردم کره جنوبی در سئول در اعتراض به فعالیت های جاسوسی آمریکا خبر داده و نوشتند که معترضان پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود "از فعالیت های جاسوسی خود دست بردارید".

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان