۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین از عدم وجود زیرساخت ها تایکشنبه بازاری که آشفته ومخ آزار می شود
کد خبر: ۱۴۸۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مشکلاتی که اقبالیه را به دقبالیه بدل نموده:

از عدم وجود زیرساخت ها تایکشنبه بازاری که آشفته ومخ آزار می شود

صبح قزوین:شهر اقبالیه از شهرهای حاشیه نشین قزوین است که دارای مشکلات عدیده ای است وچون بخش محسوب نمی شود با کم لطفی مسئولان مواجه شده است.

از عدم وجود زیرساخت ها تایکشنبه بازاری که آشفته ومخ آزار می شود
به گزارش صبح قزوین، شاید کمتر کسی باشد که به مشکلات شهر اقبالیه که تنها روی کاغذ شهر است واقف نباشد.
جایی که جمعیت 65000 نفری آن از اقشار وقومیت های مختلف ومتعددی تشکیل شده است که این خود مسبب ایجاد خرده فرهنگ ها ونابسامانی هایی می باشد.
این تنها یکی از مشکلاتی است که شاید ریشه بسیاری از مشکلات را بتوان در آن کنکاش کرد.
اما نکتهی شایان ذکر این است که اقبالیه در ابتدا یک روستا با اهالی بومی بوده که با گذشت زمان وانفجار جمعیت با مهاجرت اطرافیان مواجه شده واز آنجاییکه که ظرفیت نداشته پذیرش این سیل جمعیت را نداشته  با بروز ناهنجاری هایی مواجه شده است که با روح و روان اهالی آن کلنجار می رود.
ساختار نامناسب وفقدان زیر ساخت ها تا جایی مشهود وملموس است که ساختمان ها ومعابر آن غیراستانداربوده ومنازل آن فاقد سند وحتی جوازاست.
طبق آمار رسمی روزانه حدود 14000 نفراز جمعیت 65000 نفری اقبالیه برای انجام امورات خوداز قبیل تحصیل وامرار معاش و.
.
.
راهی قزوین می شوند که این مورد در اوایل صبح بیشتر است که خود مستوجب یکی دیگراز مشکلات این شهر است که همان عدم وجود شرکت وشهرک های صنعتی واداره و.
.
.
وفقر فاحش مردم کارگر نشین این حومه می باشد.
مشکل دیگر در اینجا عدم سرویس دهی مناسب سازمان حمل ونقل همگانی است که بارها شده بعد از ساعت ها انتطارماشینی جهت سرویس دهی یافت می شود که این معضل باعث هدر رفت وقت وهزینه می شود کما اینکه نرخ کرایه ها نیز روز به روز در حال افزایش است.
بااین اوصاف نقش و وجود شهرداری و شوراها در این شهر کم رنگ جلوه می کند چرا که ساختار و تشکیلاتی نیست که متولی بخواهد ,تازه در همین شهر بی دروبیکر انتصاب ها نیز بر حسب زد وبندو لابی بوده تا جایی که یکی ازاعضای شهر که حتی سواد خواندن ونوشتن نیز نداشته وسبقه ای بد داردبا دادن شام ونهار و وعده و وعید وفریب مردم اقبالیه برایشان خواب ذهای آشفته ای دیده است وچه خسران هایی که به بیت المال که به لطف آقایان کم کار به بیت الحال تبدیل شده وارد نمی شود.
مصداق دیگر اینکه یکی از مدیران شهر که که کاملا امی است وفارسی را نمی تواند سلیس وروان صحبت کند که اداره مطبوعش یکی از نمونه های عدم ساختار مناسب است که در کنج مزار قرار دارد.
فحشا وفساد نیز در این شهر هم از هر نوعی که دلتان بخواهد یافت می شودو متولیان فرهنگی در خواب عمیق به سر می برند.
اخیرا نیز بازار این شهر که به یکشنبه بازار مرسوم است حسابی خبرساز شده ومنجر به ایجاد گره های ترافیکی شده که بروز مشکلات همانا وبی مبالاتی وبی توجهی مسولان شهری همانا.
وازآنجاییکه اکثر مردم اینجا قدرت خرید ندارندوخلا سینما ومراکز فرهنکی و.
.
.
مشهود است برای جبران این خلاهابه این بازار قدم می گذارند که مشکلات عدیده ای راباعث می شود.
از سوی دیگر هیچ نظارتی برکم وکیف آن وجود نداردوآنجا به سر گردنه بدل شده ونه تنها دردی را از مردم درد داراقبالیه دوا نمی کند,بلکه نمکی بر زخم های عمیق این شهر ومردمان آن اسست.
در انتها شایان ذکر است که صدای دلخراش مطرب ها و اراذل اوباش که اواخر هفته از عروسی های آشفته به با برمی خیزدخواب رااز چشمان اهالی این شهر به یغما برده است که توجه متولیان فرهنگی ونیروی انتطامی را می طلبدکه باقاطعیت برخورد کنند.
باشد که ای مطلب مرهمی بر زخم های کهنه وعمیق این منطقه محروم ومظلوم یاشدومسولان استانی وشهری راازخواب عمیق بی توجهی وغفلت وکم کاری بیدار کند.
تهیه وتنظیم خبر:سعید رسولی  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان