۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین همایش طلایه داران تبلیغ در بوئین زهرا برگزار شد
کد خبر: ۱۴۷۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم الحرام؛

همایش طلایه داران تبلیغ در بوئین زهرا برگزار شد

همایش طلایه داران تبلیغ به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امام جمعه ،سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه حضرت امام حسین(ع) و نیروی انتظامی بوئین زهرا در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ولایت برگزار شد.

همایش طلایه داران تبلیغ در بوئین زهرا برگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا، همایش طلایه داران تبلیغ به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امام جمعه ،سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه حضرت امام حسین(ع) و نیروی انتظامی بوئین زهرا در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ولایت برگزار شد.
این همایش در آستانه ماه محرم جهت تشریح آسیب های عزاداری و شاخصه های عزاداری شایسته و در شان سیدالشهداء(ع) برگزار شد و هیات مذهبی ،روحانیون ،مداحان عصمت و طهارت و هیات امناء و مسئولین کانونهای فرهنگی هنری حضور داشتند.
در این همایش حجه الاسلام و المسلمین شیخ حسین گنجی از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی با ستایش کار هیات مذهبی و مداحان که مجالس عزای ابا عبدالله الحسین (ع)را اقامه می کنند و به عاشقان و عزاداران حسینی خدمت می کنند اظهار داشت؛ مبلغین و مداحان و خادمان هیات در حقیقت دلالان اهل بیت هستند ،به این معنی که برای جذب مخاطب و رونق بخشی به مجالس اهل بیت دلالی می کنند.
شما نقش واسطه ای را دارید که زمینه ارتباط عاطفی و قلبی بین عاشق و معشوق را فراهم می آورید.
عاشقان و شیفتگان به سیدالشهداءبا حضور در هیات مذهبی و دسته جات عزاداری با نوای خوش مدحان و سخنرانی مبلغین با معشوق خود معاشغه و معانقه می کنند.
و با ریختن اشک قلبهای خود را صیقل می دهند و از مجالس توشه های معنوی برای قرب الی الله برمی گیرند.
IMG_0027 مدرس حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از صحبت های خویش تمام خادمان و اقامه کنندگان در عزای امام حسین(ع) را شریک و سهیم در ثواب دانست و افزود؛همه شما عزیزان سربازان اهل بیت محسوب می شوید باید قدر و ارزش خود را بدانید.
حجه الاسلام والمسلمین شیخ حسین گنجی در پایان به آسیب ها و انحرافهای عزاداری اشاره وتصریح کرد؛استفاده از طبل های غول پیکر ،سیستم های صوتی آنچنانی ،علامت ، نوحه هایی که بیشتر با آهنگ های غربی گفته می شود را از آفات عزاداری ها و انحرافات دانست.
IMG_0019 انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان